450 de modele MINI E sunt testate de 2 luni si nu de catre profesionisti, ci de reprezentanti ai institutiilor publice, ai municipalitatilor, universitatilor, organizatiilor non-profit, dar si de catre diverse persone fizice din Statele Unite. Reactiile nu s-au lasat prea mult asteptate.
Pana la urma, idea testelor mi se pare extraordinara. Nu pe cine stie ce piste de concurs, ci exact acolo unde este locul unei astfel de masini, adica in oras, in marile aglomerari urbane, pentru ca acolo se vede intr-adevar cum se comporta masina, care este autonomia si multe multe altele.
Astfel grupul BMW impreuna cu Universitatea din California, s-au apucat de treaba, au dat drumul pe strazi celor 450 de masini, urmand ca 50 de voluntari sa tina un jurnal online, unde sunt trecute informatii despre MINI E (cum poate fi optimizat consumul de energie si aici discutam si despre energia recuperata in momentul franarii, planificarea calatoriilor in functie de autonomia vehiculului sau cum se comporta alte sisteme pentru reducerea consumului).
Jim McDowell, Vice Presedintele MINI USA, a declarat ca indiferent din ce parte vin feedback-urile (UC Davis, bloguri, Facebook), acestea sunt de mare ajutor si ofera o imagine importanta legata de cat de utile sunt masinile electrice in SUA. Eu consider ca nu doar in SUA, dar tinand cont ca testele sunt facute acolo, nu putem comenta prea multe.
Stau si ma intreb ce ar fi insemnat acest lucru in Romania si daca ar fi putut fi executat acest experiment. Si sa va spun de ce. A fost nevoie de instalarea unor centre de incarcare si acasa la cei ce au in teste aceste masini, dar si in alte locatii. Pentru instalarea lor a fost nevoie de toate aprobarile posibile si imposibile in ceea ce priveste regulamentele comunitatilor. Acolo totul a decurs relativ normal si a fost gata la timp. La noi…cine stie cat ar fi durat si cu ce costuri.
Doua sisteme de incarcare au fost montate. Prima este o instalatie de 220 volti si 32 de amperi prin intermediul careia incarcarea completa se poate face in 3-5 ore. Cea de a doua este de 48 de amperi, incarcarea fiind facuta in maxim 3 ore. Cativa clienti au venit in ajutorul posesorilor de MINI E si au facut o harta virtuala cu toate centrele de incarcare disponibile, pe care acestia o pot gasi la Let’s Share Our Chargers.
Desi autonomia modelului este de 160 de kilometri, unul din cei ce testeaza o astfel de masina a declarat pe Facebook ca a reusit sa parcurga impresionantul numar de 227 km fara sa fie nevoie de mai multe incarcari. Doar cu una singura. Intr-adevar, autonomia unei masini se regleaza in functie de foarte multi factori: felul in care este condusa masina, conditiile meteo, locurile unde este condusa masina, cat de aglomerata este zona respectiva etc. Oricum 227 km parcursi cu o singura incarcare, nu e rau deloc.
Si daca tot am vorbit de autonomie si de timpul de incarcare trebuie sa stiti ca de curand, BMW a luat legatura cu SB LiMotive care va fi furnizorul exclusiv de acumulatori pentru masinile electrice ce se vor indrepta catre marile aglomerari urbane.
Sursa: Comunicat de presa BMW
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments