Michelin Energy Saver Plus si Michelin Agilis Plus

Tot la Stockholm, unde am fost prezent la evenimentul organizat de catre Michelin, ne-au fost prezentate si doua noi anvelope care vor fi gasite initial pe piata din Europa, Michelin Energy Saver + si Michelin Agilis +, primul model fiind destinat masinilor mici, modelelor compact si celor sedan, dar si modelul care a „incaltat” masinile implicate in testul celor de la Dekra, Michelin Performance Tour Spring 2012, iar cel de al doilea, destinat camionetelor, van-urilor si in general masinilor utilitare.

Cum descriu pe scurt cei de la Michelin cele doua noi anvelope? Energy Saver +, un produs cu trei beneficii majore pentru un nou compus, Agilis +, o „unealta” esentiala daca ar fi sa ne referim la afaceri. Sa vedem despre ce e vorba.

Si incep cu Michelin Energy Saver+. Va spuneam ca este un produs care aduce 3 beneficii majore. Primul ar fi faptul ca imbunatateste consumul de combustibil. Ce inseamna asta? Pai inseamna asa: daca durata de viata a lui Energy Saver + este de 45.000 km, in toata aceasta perioada, folosind aceste anvelope se pot economisi pana la 200 litri de combustibil. O sa ma intrebati „comparativ cu cine”. Si o sa va raspund: comparativ cu o anvelopa care respecta nivelul minim de performanta cuprins in noul regulament european de etichetare a anvelopelor.

Cel de al doilea beneficiu este siguranta. Cum s-a ajuns aici? Prin cresterea „amprentei” anvelopei cu 10 procente comparativ cu generatia anterioara, aceasta oferind aderenta superioara si pe suprafete ude, dar si pe cele uscate. Astfel, distanta de franare este micsorata cu pana la 16 metri pe suprafete ude, asemenea, comparatia fiind facuta cu o anvelopa care respecta nivelul minim de performanta cuprins in regulamentul european de etichetare a anvelopelor.

Cel de al treilea beneficiu e faptul ca Energy Saver + a primit cateva noi elemente, sa le spunem retele reticulare, care sunt integrate in componenta cauciucului si care cresc cat se poate de mult rezistenta la uzura.

Va mai spun ca Michelin Energy Saver + va fi disponibil in 14, 15 si 16 inch, cu un total de 58 de marimi diferite, astfel incat sa poata acoperi o gama cat mai mare de vehicule comercializate pe piata europeana.

Si trecem la Michelin Agilis+. Este destinat masinilor utilitare si, in mare, „seamana” destul de mult cu Energy Saver +. Adica are grija si de siguranta, longevitate sau economia de combustibil. Doar cifrele difera putin fata de Saver +. Cum? Astfel: durata de viata este cam de 60.000 de kilometri, iar in aceasta perioada, economia de combustibil este de 270 litri de combustibil. Deci daca ai vreo companie micuta, cu vreun parc auto de 20-30 de masini, cred ca te-ar interesa acest aspect, nu? 🙂

Aceeasi poveste si la distanta de franare. Si cu toate ca trebuie sa tinem cont de faptul ca de cele mai multe ori masinile sunt incarcate la capacitate maxima, siguranta cred ca face parte din top 3 griji atunci cand esti la volan. Ei bine, Michelin Agilis + scurteaza distanta de franare cu putin peste 17 metri in comparatie cu un pneu care respecta nivelul minim de performanta din noul regulament de etichetare a anvelopelor.

Ce mai aduce nou Michelin Agilis + ? Sa le spunem… un fel de „scuturi” laterale, care vor proteja anvelopa atunci cand aceasta intra in contact cu o groapa sau cu o bordura, din nou, lucru extrem de important, mai ales daca esti cu masina incarcata la capacitate maxima.

Cam asta e pe scurt cu noile Michelin Energy Saver+ si Michelin Aglis+. Si nu vreau sa termin articolul inainte de a va mai reaminti niste cifre care intereseaza, intr-un fel de „stiati ca?”:

Mai multe detalii si imagini in continuare

-200 litri de combustibil sunt economisiti in 45.000 de kilometri, cat este durata de viata a lui Energy Saver+
-270 litri sunt economisiti cu Agilis+ pe o distanta de 60.000 kilometri
-1 plin de combustibil din 5 este folosit de catre anvelope
-GfK a facut in 2010 un studiu care arata faptul ca siguranta este primul aspect care-i intereseaza pe clienti atunci cand vine vorba de anvelope.
-20.000 este numarul de accidente care au fost analizate in cadrul universitatii din Dresda, toate avand loc in Europa si toate intr-o perioada de 10 ani. Toate aceste analize au fost facute pentru a identifica tipurile acidentelor si modul care acestea pot fi reduse.
-7 din 10 accidente au loc pe suprafete uscate
-6 din 10 accidente au loc in oras, la viteze mici
-75% din accidente au loc pe portiuni de sosele in linie dreapta
-25% din accidente au loc in viraje (cele mai grave)
-99% din accidentele pe carosabilul umed au loc pe portiuni cu foarte putina apa.
-15 miliarde de litri de combustibil au fost economisiti incepand cu 1992, din momentul in care Michelin a inceput sa fie mai mult interesat de economia de combustibil multumita anvelopelor
-39 milioane de tone de CO2 nu „ne-au mai deranjat” tot multumita anvelpelor eficiente in ceea ce priveste consumul
-Incepand cu 1992, Michelin Energy a fost preferat de 190 de ori de catre 22 de fabricanti auto pentru masinile lor.

Author: Sorin Grumazescu