McLaren a lansat monopostul MP4-24 pentru sezonul 2009

Era timpul si pentru cei de la McLaren-Mercedes sa-si lanseze monopostul pentru anul 2009, asta dupa ce Ferrari si Toyota le-au luat-o inainte. Pe langa noul MP4-24, Ron Dennis a mai anuntat ca va pleca de la conducere incepand cu data de 1 Martie, lasand locul lui Martin Whitmarsh. Dennis a anuntat ca decizia este 100% a lui.

Sa revenim totusi la subiectul nostru, adica lansarea MP4-24 2009. Tinand cont de noul regulament ce va intra in aplicare odata cu inceperea noului sezon, MP4-24 este complet diferit fata de modelul din sezonul trecut.

Asemanator cu celelalte modele amintite mai sus, partea din fata are o deschidere mult mai mare, in timp ce eleronul spate este destul de compact. Acest lucru da monopostului MP4-24 posibilitatea depasirii mai usoare a unei alte masini, prin distribuirea greutatii catre partea din fata. Alte modificari care actioneaza asupra monopostului ar mai fi introducerea flapsurilor ajustabile la partea din fata si difuzorul revizuit la partea din spate.

Facut in colaborare cu cei de la Mercedes, McLaren mai beneficiaza de noul sistem KERS (Kinetic Eenrgy Recovery System), un dispozitiv ce permite monopostului sa capteze energia generata de catre sistemul de franare si sa o stocheze in cativa super-condensatori. Acest lucru genereaza un plus de putere de aproximativ 80 CP, care ar ajuta reducerea timpului unui tur cu aproximativ 0.6 secunde.

“Evident nu am condus inca masina” a declarat Lewis Hamilton la lansare,” dar este un proverb in motor racing care spune ca o masina frumoasa se dovedeste a fi si rapida. Si tot ce pot sa spun este ca sper sa fie adevarat, deoarece MP4-24 arata pur si simplu senzational. De fapt e chiar frumoasa. Modificarile regulamentului sunt chiar incitante pentru un pilot. Lunile de iarna sunt deja foarte aglomerate deoarece esti implicat in dezvoltarea noii masini, dar anul acesta va fi unul intens.” a mai adaugat Hamilton.

Mai jos aveti integral specificatiile tehnice pentru McLaren Mercedes MP4-24.

Sursa McLaren si Formula 1

Mai multe imagini si specificatiile tehnice in continuare

VODAFONE McLaren Mercedes MP4-24 Technical Specification

Chassis: McLaren moulded carbon fibre/aluminium honeycomb composite incorporating front and side impact structures. Contains integral safety fuel cell
Front suspension: Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
Rear suspension: Inboard torsion bar/damper system operated by pushrod and bell crank with a double wishbone arrangement
Suspension dampers: Koni
Electronics: McLaren Electronic Systems control units incorporating electronics for chassis, engine and data acquisition. McLaren Electronic Systems also supplies the electronic dashboard, alternator voltage control, sensors, data analysis and telemetry systems
Bodywork: One-piece engine cover and sidepod covers. Separate floor section, structural nose with integral front wing
Tyres: Bridgestone Potenza
Radio: Kenwood
Race wheels: Enkei
Brake calipers: Akebono
Brake master cylinders: Akebono
Batteries: GS Yuasa Corporation
Steering: McLaren power-assisted
Instruments: McLaren Electronic Systems

Engine

Type: Mercedes-Benz FO 108W
Capacity: 2.4 litres
Cylinders: 8
Maximum rpm: 18,000 (FIA regulatory limit for 2009)
Bank angle: 90°
Piston bore maximum: 98mm (FIA regulation)
Number of valves: 32
Fuel: Mobil High Performance Unleaded (5.75% bio fuel)
Lubricants: Mobil 1 – for higher performance, lower friction and better wear resistance
Weight: 95kg (minimum FIA regulation weight)

Transmission

Gearbox: Seven forward and one reverse
Semi-auto: Yes
Driveshafts: McLaren
Clutch: Hand-operated

Author: Sorin Grumazescu