Ce poate fi mai frumos decat un nou model de la Ferrari? Stiu. Doua noi modele de la Ferarri, dar nu e cazul. Pentru moment, italienii ne prezinta noul calut cabrat, pe numele sau Ferrari 458 Italia, care este bineinteles inlocuitorul lui F430.
Asa cum ne-a obisnuit si pana acum, noul model isi pastreaza formele aerodinamice, cu o parte frontala ce iese in evidenta prin aripioarele din prizele de aer, sau prin micile orificii dintre capota si blocurile optice, toate aceste lucruri ajutand in acelasi timp si la un coeficient aerodinamic mai bun, dar si la o ventilare a motorului. Partea din spate este agresiva, cu un difuzor de mari dimensiuni, lumini asemanatoare cu cele de la California si cu cele trei conducte de evacuare montate median.
Puterea este asigurata de un motor V8 de 4.499 cc ce dezvolta pana la 570 CP la 9.000 rpm si un cuplu de 540 Nm la 6.000 rpm, 80% din acesta fiind disponibil de la 3.250 rpm. Propulsorul este cuplat la o cutie automata in 7 rapoarte dublu ambreiaj, cutie ce a fost special conceputa sa se potriveasca cuplului si puterii de care este capabil motorul calutului. Ok. Si cam ce face atata putere? Pai cam 3.4 secunde pana la suta de kilometri pe ora si o viteza maxima de 325 km/h.
458 Italia cantareste doar 1.380 kg, si asta si multumita sasiului din aluminiu, si are o distributie a greutatii de 42:58. Suspensia fata wishbone, cea multi-link spate, sistemul de directie avansat si diferentialul electronic (E-Diff) impreuna cu F1-Trac (sistemul de control al tractiunii) ambele imbunatatite, reusesc o crestere de 32 de procente a acceleratiei longitudinale in cazul iesirii din viraje, in timp ce franarea de la 100-0 km/h este facuta in 32.5 metri. Bineinteles, in cazul opririi isi spune cuvantul si sistemul de franare de inalta performanta de care se bucura masina.
Consumul lui Ferrari 458 Italia nu este nici pe departe inspaimantator, 13.7 litri/100 km, insa emisiile de CO2, lasa putin de dorit: 320 g/km. Dar ce vrem…?! Si masina puternica, si emisii scazute? Cam greu. Cu toate astea, pe segmentul sau, sunt cam cele mai bune valori.
Cam atat pentru moment. Restul, cat mai aproape, sau chiar la Salonul Auto de la Frankfurt din aceasta toamna, unde noul Ferrari 458 Italia va fi dezvaluit publicului.
Mai multe imagini in continuare
Recent Comments