Drive Test: Ford Kuga 2.0 TDCi

  • Scris de pe 26 May 2014 in DriveTest, Ford
  • 3 Comentarii
  • ford_kuga_0

    Sincer sa fiu nu m-am asteptat sa ajung cu un Ford Kuga pe coclaurile pe care am ajuns cu ceva vreme in urma. Asa, cand te uiti la el, pare un model destul de robust, dar nici intr-un caz unul care sa poata fi dus intr-un off-road, sa-i spunem, de o dificultate medie. Adica, ok, mai o bordura, mai o linie de tramvai, mai un drum de tara pietruit, dar sa ma gandesc la mici vaduri trecute, la stioalne, la denivelari marisoare?! Nici gand…

    Cine este si ce face Ford Kuga II o sa va povestesc in cele ce urmeaza. Trebuie sa stiti (daca inca nu v-ati dat seama din imagini) ca noul Kuga este un amestec. Un amestec de vechiul Kuga si de Ford Focus, o masinuta frumusica daca ar fi sa ma refer la partea de design exterior, o masina cu multe atuuri, insa, o masina care, din punctul meu de vedere, nu atrage privirile pe strada. Da, daca ai vazut ce poate in off-road, te vei uita cu alti ochi la ea atunci cand o vezi in traficul urban. 🙂

    Bun! Hai sa vedem cum sta treaba. Am mers pret de cateva sute de kilometri cu un Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4 AWD (versiunea Titanium). Ati inteles bine, un model care vine in standard cu tractiune integrala, dar si cu 163 CP (la vreo 4.000 rpm), un cuplu de 340 Nm care pleaca de la 2.000 rpm si o cutie manuala in sase rapoarte. O sa fiu putin carcotas si o sa va spun ca mi-as fi dorit mai mult “zvac” de la el. Nu spun ca se misca rau, dar mi-ar fi placut mai mult nerv atunci cand apesi pedala pentru o depasire, chiar daca voi, poate, ma veti intreba “la ce-ti trebuie “zvac” de la un SUV de segment C?”. Si daca tot suntem la partea de motorizare, sa va spun si ca de la 0 la 100 km/h ajunge in 9.9 secunde, desi, inca o data, nu cred ca intereseaza pe cineva sprint-ul in cazul unui SUV, nu? 🙂

    ford_kuga_00

    Trecem la consum. Scoatem frumos fisa tehnica a masinii, citim de pe ea si va scriem voua aici, sa vedeti ce spun cei de la Ford despre cifrele oficiale. Si avem asa: 5.1 litri/100 km in afara orasului, 7.2 litri/100 km in oras si un mixt de 5.9 litri/100 km. Destul de departe de ce am scos eu, insa trebuie sa tinem cont de niste aspecte. S-o luam pe rand. Am parcurs aproximativ 800 km (Bucuresti – Drobeta Turnu Severin – + foarte mult traseu off-road), insa trebuie sa tineti cont de faptul ca in masina am fost 4 persoane, cu un portbagaj umplut “pana la refuz”, cu aerul conditionat pornit si, poate cel mai important, mai bine de jumatate din kilometrii parcursi au fost in off-road. Nu un off-road extrem, dar nici unul facut pe un drum pietruit de tara. Si cum nu va pot spune care a fost consumul urban sau cel extra-urban, o sa va dau doar consumul mixt pe acesti 800 km: mai exact 8.1 litri/100 km si o viteza medie de 53 km/h. Inca o data, tineti cont de ce am scris mai sus si tineti cont ca pe mai mult de jumatate din trase masina a “vazut” maxim treapta a III-a. Nu e rau, zic eu…

    ford_kuga_00000

    Vorbeam despre off-road, deci sunt convins ca va intereseaza si cum sta pe drum, fie el sosea, drum de tara etc. Asadar, indiferent de drumul pe care esti (inca o data, nu ma refer la off-road extrem), trebuie sa stii ca e o masina cu o garda la sol destul de marisoara, cu o suspensie gandita in asa fel incat sa nu fie deranjant pentru tine, soferul, sau pentru cei cu care te afli in masina. Credeti-ma, cu cateva mici exceptii, desi stiam ca nu suntem pe sosea ci pe un drum forestier, nu prea s-a simtit acest lucru. Mie mi s-a parut un mare plus pentru acest model. Cat despre vizibilitate, poate singurul lucru care m-a deranjat uneori (si ma refer la viraje mai stramte) era pilonul A din stanga. In rest, fie ca vorbim de parbriz, luneta, geamuri, cuvantul care le-ar putea descrie ar fi “mare”. Vizibilitate perfecta, plus ca avem si farurile cu halogen, oglinda interioara heliomata, oglinzile laterale actionat electric si incalzite.

    ford_kuga_000

    Revin la partea de imagine si confort. Va spuneam ca nu sta rau la partea de design, insa nu e o masina care sa-ti fure priviri pe strada. Ca dimensiuni avem asa: 4.524 mm lungime, 1.702 mm inaltime, 1.838 mm latime , un ampatament de 2.690 mm si un portbagaj cu o capacitate de 456 litri. Sta bine la interior, indiferent daca ar fi sa ma refer la pasagerii spate sau la sofer si colegul sau din dreapta. Scaunele sunt comode, iar suportul lombar de la scaunul soferului chiar si-a facut treaba (am avut nevoie de el la un moment dat). Ce mai gasim (pe langa altele) in interior? O tetiera centrala spate, geamuri electrice fata/spate, o bancheta spate rabatabila 60/40, o consola Premium si cotiera fata, aer conditionat cu reglare separata stanga/dreapta, sistemul audio Sony (care, apropos, mie imi place foarte mult desi se mai putea umbla putin la treptele de volum), un schimbator de viteze imbracat in piele si o podea luminata.

    ford_kuga_0000

    Cu ce “se lauda” Kuga la exterior? Cu o culoare Ginger Ale (modelul testat de mine), cu o evacuare dubla, cu jante de aliaj de 17” 235/55 R17 incaltate cu anvelope Goodyear EfficientGrip SUV, cu manere usi si carcase oglinzi retrovizoare la culoarea caroseriei si, poate ce mi-a placut cel mai mult si pe care mi-as dori sa-l vad pe toate modelele ale tuturor constructorilor, sistemul hands free tailgate, adica acel sistem care te ajuta sa deschizi portbagajul (cand ai mainile ocupate) doar “plimband” piciorul pe sub bara din spate a masinii. 🙂

    Si daca tot am ajuns la sisteme, haideti sa vedeti ce ne pune la dispozitie Kuga in ceea ce priveste siguranta. Nu sta rau… Nu sta rau de loc… Lasand la o parte airbag-urile frontale (sofer si pasager), cele cortina, cele laterale si cele pentru genunchi sofer, ABS-ul, EBD-ul, ESP-ul, sistemul ISOFIX, noul Kuga vine cu sistemul de franare automat in caz de impact iminent (masina se opreste daca impactul urmeaza sa aiba loc la mai putin de 30 km/h), dar si ceea ce se cheama Blind Spot Information (sistem imprumutat de la Volvo), un sistem care monitorizeaza unghiurile cu vizibilitate scazuta si care “te trage de maneca” in caz de impact. 🙂

    Pret? Modelul testat costa 30.827 euro fara TVA. Stiu, nu e un pret mic, la fel cu nu e un pret mare. Depinde ce-ti doresti de la vitoarea masina, depinde ce ai avut pana acum, depinde care sunt nevoile tale in ceea ce priveste o masina, depinde de multe… 🙂

    Cam asta-i!

    Ce mi-a placut? Sincer? Poate o sa radeti, dar mi-a placut consumul. Apoi mi-a placut confortul, fie ca vorbim despre cel interior, fie ca vorbim de confortul pe care ti-l da o masina legat de tinuta de drum. Nu in cele din urma (si inca o data) felul in care s-a comportat in off-road. Nu ma asteptam…

    Ce nu mi-a placut? Lipsa macar a unui USB in plus (ganditi-va ca in masina e posibil sa aveti 4 pasageri, toti cu “smartfonurile” vietii, care, folosite intens, se descarca in maxim jumatate de zi. Apoi, “zvac-ul” ala despre care va vorbeam la inceputul articolului, aici facand referire doar la momentele in care mergi pe asfalt.

    PS: Ca tot am mai avut discutii, daca vreti poze cu masina curata luati d’aici. 😀

    Etichetele postului: , , , , , ,

    Comments (3)

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau