Toyota iQ EV – Imagini si detalii

  • Scris de pe 2 Oct 2012 in Toyota
  • Lasa un comentariu
  • Se tot vorbea de prin 2010 ca va ajunge pe linia de productie. Insa nu s-a intamplat pana acum. Este noul Toyota iQ EV, model care urmeaza sa fie produs in doar 100 de unitati. Cel putin pentru moment…

    E clar pentru toata lumea: noul iQ nu este vreo masina „de cursa lunga”. E un model de oras. Punct! Poate va intrebati de ce Toyota va produce doar 100 de unitati? Simplu: pentru viitorul apropiat se axeaza doar pe modelele PHEV, adica pe cele plug-in hybrid electric. Iar cele 100 de unitati vor fi vandute exlusiv in Japonia si Statele Unite.

    Chiar si asa, haideti sa vedem despre ce-i vorba. E vorba despre sistemul Hybrid Synergy Drive, cu un motor electric de 63 CP si 163 Nm. Ce cuprinde acest sistem HSD? Pai cuprinde baterii de 12 kWh, un charger, un inverter si binecunoscutul sistem regenerative braking. Nu stiu pe cine ar interesa aceste aspecte, dar pentru cei curiosi, modelul poate ajunge la 100 km/h in 14.0 secunde si la viteza maxima de 125 km/h. Ce intereseaza e autonomia: care ajunge pe la 85 km cu o singura incarcare.

    Si nu stiu cat de sportiv ai putea conduce un asemenea model, insa baietii de la Toyota s-au pregatit si pentru asta. Si au pus la dispozitia soferilor trei moduri de operare a masinii: D-range, pentru un minim de energie consumata, S-charge, pentru performante maxime si B-range, cel care lucreaza impreuna cu regenerative braking, pentru a mari autonomia atat de multcat este posibil.

    3 ore. Atat dureaza incarcarea acumulatorilor, priza folosita fiind una obisnuita, in timp ce incarcarea rapida se poate face in proportie de 80% in aproximativ 15 minute.

    Dimensiunile modelului sunt aproape identice cu cele ale actualului iQ. A crescut doar in lungime cu 135 mm. In rest a ramas neschimbat. Adica 1.680 mm latime, 1.505 mm inaltime si un ampatament de 2.000 mm. Si pentru a avea o aerodinamica potrivita, a mai suferit niscaiva operatii: pe la capota, pe la acoperis, pe la piloni. Iar grila a fost scoasa pentru a gazdui priza de incarcare.

    Sursa Carscoop

    Mai multe imagini in continuare

    Etichetele postului: , , ,

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau