Michelin Performance Tour Spring 2012 – Rezultate comparative test Dekra

  • Scris de pe 17 Jul 2012 in Diverse
  • 2 Comentarii
  • Michelin si Dekra. Ei sunt principalii „vinovati” pentru cel mai lung si interesant test in ceea ce priveste o anvelopa: Michelin Performance Tour Spring 2012. Stockholm a fost linia de finish pentru acest test, loc unde am fost invitat si eu de catre cei de la Michelin, pentru a vedea cum arata totul la final.

    In primul rand, un test facut in conditii normale de trafic, 30.000 de kilometri, 3 luni, 25 de tari europene, 9 soferi profesionisti, 500 km parcursi in fiecare zi, 5 tipuri de anvelope (aici intrand cei de la Michelin cu Energy Saver+ si competitorii Continental, Bridgestone, Pirelli si Goodyear), control saptamanal al anvelopelor, rotirea lor zilnica, teste de franare dupa 18.000 km, verificarea zilnca a presiunii anvelopelor si a consumului de combustibil. Cam asta a insemnat, pe scurt, Michelin Performance Tour Spring 2012.

    De ce a fost facut acest test? In primul rand pentru a vedea cum sta anvelopa Michelin Energy Saver+ in comparatie cu concurenta, apoi pentru a constientiza consumatorii in ceea ce priveste „partea neagra a unei masini”, adica anvelopa. De ce? Pentru ca acum avem in trafic undeva peste 800 milioane de masini pe intreg globul. Si pentru ca pana in 2030 numarul acestora se va dubla, ajungand la 1.6 miliarde. La ce te poate duce cu gandul aceasta cifra? La multe… Incepand cu impactul acestora asupra mediului (ma refer la emisiile de CO2) si terminand cu consumul de combustibil papat de o masina, tinand cont de faptul ca un plin din 5 este consumat de catre anvelope.

    Bun ! Va spuneam ca noul Michelin Energy Saver+ a fost comparat cu alte 4 anvelope de la Bridgestone, Continental, Goodyear si Pirelli. Testul a fost facut de catre specialistii de la Dekra, iar masinile folosite au fost identice, Volkswagen Golf, cu propulsoare TDI de 1.6 litri si 105 CP. Si va spuneam ca zilnic anvelopele au fost rotite. Dar nu au fost singurele. Si cei 9 soferi au fost schimbati de pe o masina pe alta, tocmai pentru a nu „lasa o anume amprenta” pe masina… Pentru a nu „marca” masinile cu un anume stil de a conduce.

    Si va mai spuneam ca dupa 18.000 de kilometri, cei de la Dekra au „tras o linie”, testand anvelopele la franare, testele fiind facute atat pe suprafete uscate, cat si pe suprafete ude.

    Ce a iesit? Iata. Dupa cei 30.000 de kilometri, dupa 3 luni, dupa temperaturi de la cele mai scazute, pana la cele mai ridicate (media fiind 17 grade Celsius), dupa portiuni cu soare puternic, pana la portiuni unde au cazut cativa fulgi, dupa ce au trecut prin 25 de tari ajungand chiar si la granita cu Romania, anvelopele Michelin Energy Saver+ s-au dovedit a fi nitel peste competitori. Si in ceea ce priveste longevitatea, si in ceea ce priveste franarea pe suprafete ude, si, extrem de important, si in ceea ce priveste economia de combustibil.

    Si cum despre Michelin Energy Saver+ v-am mai vorbit, o sa va las cu un filmulet, dar si cu imaginile de mai jos, imagini unde o sa gasiti si rezultatele comparative despre care va spuneam in articol.

    Mai multe imagini in continuare

    Etichetele postului: , , , , , , , , , ,

    Trackback-uri/Pingback-uri

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau