Drive Test: BMW X1 xDrive28i

De cele mai multe ori, in viata, atunci cand un anume lucru este imbunatatit, toata lumea se bucura. Ma refer la faptul ca „pe ceva”, de cele mai multe ori, asteptam sa gasim ca „s-a pus ceva nou. A crescut puterea. S-a marit rata de transfer. Autonomia a urcat. Primesti 2 chestii la pret de unu’. Motorul a crescut de la, la.” Si exemplele pot continua. Ei bine, nu e si cazul celor de la BMW si al lor BMW X1 xDrive28i. E printre primele modele care face un „downgrade”. Adica, de la motorul de 2.9 litri, au „coborat” la cel de 2.0 litri. Insa, asta nu inseamna ca am pierdut din putere sau cuplu. Din contra, mai toate lucrurile au fost imbunatatite: putere, cuplu, consum… Ce mai… Tot!

Asadar, am avut in teste un BMW X1 xDrive28i, cu motor 2.0 litri, care reuseste nu mai putin de 245 CP, herghelie in toata puterea intre 5.000 si 6.500 rpm, plus un cuplu de 350 Nm, disponibil de pe la 1.250 rpm. Transmisia? Steptronic, in opt rapoarte. Plecarea de pe loc, se simte. Reprizele in mers, se simt. Totul se simte, mai ales ca discutam si despre un model „dotat” cu pachet-ul M, deci… Cam cum se simte? Pai cam in felul urmator: viteza maxima ar fi, in cazul modelului testat, de 240 km/h, de la 0 la 100 km/h ajunge in 6.5 secunde, iar mia de metri o face in 26.8 secunde. Un adevarat alergator, in cazul in care te intereseaza acest lucru. Insa, nu cred ca sunt multi doritori de viteza atunci cand vine vorba despre un X. Orice fel de X.

E benzinar, are 2.0 litri si 245 CP, deci v-ati astepta la un consum nu prea mic. Cu toate astea, o sa vedeti ca nu este un hulpav. Teoretic, baietii de la BMW ne anunta ca datele ar fi cam asa: in oras 10.4 litri/100 km, afara 6.4 litri/100 km, iar cel mixt ar fi de 7.9 litri/100 km. Ei, lucrurile nu-s chiar asa, insa nici nu te sperie. Din contra…mai ales ca vorbim despre un benzinar. Si de aceasta data, am luat masina din Bucuresti si am venit cu ea acasa, in Vaslui. Pe traseul asta, dupa 330 km facuti, mi-a papat cam 8.5 litri/100 km, in conditiile in care am mers cu tot ce se putea pornit (clima, radio, un GPS separat, geam deschis). Si asta la o viteza medie de 64.5 km/h. Cat am stat in Vaslui, am reusit sa merg cam 30 de kilometri, consumul fiind de 11.0 litri/100 km. Iar la intoarcere, 8.7 litri/100 km, cu o viteza medie de 67.1 km/h. Deci nu foarte mult peste datele oficiale. Spun „nu foarte mult”, pentru ca, in mare parte, la mai tot ce am testat pana acum, cresterea fata de datele oficiale este de aproximativ 2 litri/100 km. Cu cateva exceptii, intr-adevar.

Bun! Daca tot am intrat pe „ring”, sa vedem cum sta la partea de „cantar”, dimensiuni si ce mai este. X-uletul masoara 4.454 mm lungime, 1.798 mm latime si 1.545 mm inaltime. Ampatamentul este de 2.760 mm, iar garda la sol, din punctul meu de vedere, e destul de potrivita: 194 mm. Greutate? 1.670 kg. Desi parca as fi vrut mai mult la acest capitol, portbagajul nu ofera decat 420 litri, ceea ce pentru o masina din clasa asta, e cam putin, mai ales daca ne uitam la concurenta. Insa, merge. E ok.

Dupa toate aceste date, poate va intrebati cum se comporta pe sosea. Se comporta foarte bine. Sta extrem de bine. O directie sigura si precisa, suspensie ok, nu tu ruliu, sau, ala care e, nu ai timp sa-l observi. Intr-un cuvant, sistemul xDrive spune tot ce are de spus. Insa, asa cum v-ati fi asteptat, la partea de off-road, nu e campionul suprem. Nici nu prea are cum, cu garda la sol de 194 mm despre care va vorbeam. Dar, daca traseul nu presupune un grad prea mare de dificultate, masinuta isi face treaba. Si, sa fim sinceri, nu iti iei un X1 pentru off-road. Pentru off-road iti iei masini „predestinate”.

Nici la partea de vizibilitate nu sta rau. Oglinzi retrovizoare mari, o oglinda interioara care sa acopere exact cat ai nevoie, plus ca nimic nu-ti va sta in ochi atunci cand ai de facut vreo manevra. Tot aici as putea aminti si vizibilitatea pasagerilor, care se vor putea bucura de un plafon panoramic, care, in cazul in care-i deranjeaza soarele foarte rau, poate fi inchis. Peste toate, de ajutor ar mai fi si senzorii de parcare pentru marsarier. Ca sa nu mai vorbim despre oglinzile electrocromate, care te protejeaza de luminile celor din spate si care isi schimba „intensitatea” in functie de cat de aproape e masina din spate.

Interiorul e…de BMW. Deci nu prea avem ce discuta, mai ales ca vorbim despre o echipare de top in cazul modelului testat. Piele, scaune comode, o consola centrala pe care deja o stiti, ornamente din aluminiu, volan multifunctional pe care se vede si faptul ca avem de-a face cu un pachet M, o cotiera culisanta fata, o cotiera spate cu doua locuri pentru pahare, plus un loc pentru pahar/sticla, fata, interesant ca forma si pozitionat foarte bine, in sensul ca, indiferent daca e folosit de sofer sau de pasagerul din dreapta, niciunul nu trebuie sa se intinda mult spre el. Din nou sunt nevoit sa spun… E BMW, deci si la partea de tehnologie sta cat se poate de bine: senzori de parcare, sistem cruise control, acces la net, navigatie, Bluetooth, interfata USB, lumini xenon, reglajele electrice pentru scaune si multe, multe altele.

Odata ce a primit 5 stele la testele EuroNCAP, nu cred ca ar mai fi de adaugat ceva. Deja clasicele airbag-uri, ABS, sistemul de control al stabilitatii sau cel de control al tractiunii. Insa, ceva tot ar fi de mentionat. Ceva care mie mi-a placut de prima oara cand am condus un X1: sistemul care ofera asistenta la coborarea in panta, unde nu esti nevoit sa apesi pedala de frana. Daca aveti vreodata ocazia, incercati-l, mai ales daca sub pneuri aveti zapada. E bestial!

Pretul, ca intereseaza pe toata lumea, banuiesc. Ce-am testat eu, porneste de la pretul de baza de 33.900 euro fara TVA. Cu tot cu TVA, ajunge la 42.036 euro. Insa, daca mai adaugati si pachetul M Sport si alte echipamente optionale, ajungeti la un total de 64.756 euro cu tot cu TVA. Destul de scump, insa, din nou, sa nu uitam ca vorbim de BMW. Oricum, in functie de ce doriti, mai puteti da jos din toate optionalele si sa ramaneti cu masina care se “pliaza” pe preferintele voastre.

Ce mi-a placut? Motorizarea cu performantele pe care le are, scaunele (inca o data testate de cineva sensibil la scaunele masinilor), directia si suspensiile.

Ce nu mi-a placut? Volumul portbagajului, garda la sol in special pe partea de off-road si, ca intotdeauna, pretul (cu toate echipamentele optionalele) 😀

Ca de fiecare data, multumirile se duc catre Alex Seremet de la BMW Romania!

Author: Sorin Grumazescu

9 thoughts on “Drive Test: BMW X1 xDrive28i

  1. Am citit cu interes prezentarea.”Dupa” ce tocmai am achizitionat un X1 drive…
    Aveti dreptate: prea joasa pentru ce vrea sa fie, nu atat de “nervoasa” pe cat se da “sportiva (pentru un detectiv “secunda” conteaza…), un portbagaj in care cu greu inghesui 2 “samsonite”…dar in rest: un BMW totusi..
    Personal, nu regret achizitia , dar cred ca acum as opta fie pentru un BMW din seria 1 fie un X3Drive..
    X1 are o fata as putea spune “ireprosabila” cu conditia sa ramai acolo..vederea din spate si din lateral..te dezamageste: clar.
    Scuze domnilor, daca am intrat in discutie, dar m-am gandit sa o fac motivata de achizitionarea recenta a acestui tip de masina.
    Pretul ?! Este cel de BMW.
    Si, in plus, ca o ultima consoloare as putea sa va spun ca nu este un modelo comun. Fata foarte reuusita ..IMPUNE!
    Cred ca am facut o achizitie buna.
    Pentru asta, multumesc dlui Cristian Bednar (si echipei sale)de la BMW Bavaria.

  2. M am prapadit de ras
    cata bucurie pentru un detectiv, ii dadeau lacrimile parca si ar fi luat in M5
    …m am linisti, pot sa mi fac amanta fara probleme
    stimata domnisoara detectiv sigur nu v a luat o iubitu?
    ca meserie nu se poate face cu asa ceva, este masina pentru blonde – ieftina, de firma, inalta ca nu stiu sa o parcheze cu motor mic sa nu prinda viteza ca fac accident
    sa o stapaniti sanatoasa si sa va laudati cu ea in continuare…dar la coafor

Comments are closed.