Drive Test: BMW Seria 5 GT 530d

  • Scris de pe 2 Aug 2010 in BMW, DriveTest, Promovate
  • 8 Comentarii
  • Si a fost facut primul pas. Asa a inceput totul. Cu primul PAS. Pentru ca in prima faza, asa s-a numit: Seria 5 Gran Turismo PAS (Progressive Activity Sedan). Iar in momentul in care primul video teaser a fost lansat, cei de la BMW ne spuneau cam asa: “Un lucru e clar: NU e un sedan, NU e un SUV, NU e un estate (station wagon). E ceva nou, plin de caracter. 100% BMW.”

    Si credeti-ma, asa este. Multi au numit acest model “strutocamila”. Nu e frate nici o strutocamila. E o masina plina de caracter, plina de personalitate, e o masina “vie”, unde totul este exact acolo unde trebuie. Inginerii si designerii au gandit totul in cel mai mic detaliu. Nu stiu daca este ceva ce ii lipseste acestei masini. Cat am mers cu ea, n-am simtit ca lipseste ceva. Asa cum spuneam, totul este exact acolo unde trebuie, exact atunci cand iti trebuie. Iar finalul a fost acesta, adica BMW Seria 5 Gran Turismo.

    Si ca sa fim de la bun inceput intelesi, da, e BMW, e o masina scumpa, e o masina care mie mi-a placut din punctul de vedere al design-ului, o masina care vazuta in realitate arata cu totul altfel decat ceea ce vedeti in imagini. E destinata tuturor celor care fie calatoresc mult, fie au un anumit statut social. Nu discutam pretul. E o masina pe care o vrei, sau n-o vrei. Punct.

    Mai multe detalii si imagini in continuare

    Am avut in test versiunea 530d cu motorul de 3.0 litri, cu 245 CP si un cuplu de 540 Nm disponibil intre 1.750 si 3.000 rpm. Dupa primii 50 de kilometri, am ajuns la concluzia ca acei 245 cai putere pot fi foarte cuminti daca stii cum sa-i strunesti, dar pot deveni foarte repede acei cai salbatici din Delta Dunarii. Extrem de repede. Cand te urci pentru prima oara pe un astfel de model, trebuie sa te cam uiti pe vitezometru, pentru ca nu iti dai seama cat de repede poti ajunge la viteze mari, dar dupa cativa kilometri incepi sa te inveti cu viteza de care este capabila. Si este capabila cam de 240 km/h. Nu i-am vazut, deoarece n-am luat masina ca sa trag de ea sau sa ma izbesc de primul stalp pe care-l intalnesc in cale, dar 200 km/h, pret de 2-3 secunde i-am vazut. Interesant e ca nu realizezi ca ai viteza aia. Insa cele 6.9 secunde pana la 100 km/h, le-am vazut. Si nu pentru ca voiam sa testez daca BMW minte sau nu. Voiam sa verific daca un “tanc” de 2 tone e capabil de astfel de performante. Si e capabil. 🙂

    Masina se conduce foarte usor, si toate astea se intampla multumita transmisiei automate in 8 rapoarte. Cutia se comporta foarte frumos indiferent de modul selectat (Confort, Normal, Sport si Sport+), insa daca vrei intr-adevar sa simti ce poate face o cutie automata in 8 rapoarte, ar trebui sa incerci modul Sport sau Sport+. De ce spun asta? Pentru ca in primele doua moduri, GT-ul nu este atat de nervos, iar retrogradarile automate in cazul in care vrei sa faci o depasire, nu sunt atat de prompte ca in cazul modurilor Sport si Sport+. In momentul in care vrei sa faci o depasire mai in scurt, daca apesi pedala de acceleratie la maxim, in prima secunda vei avea senzatia ca masina nu va face nimic. Ca nu vrea sa raspunda, dar in secunda imediat urmatoare, te va lipi de spatarul scaunului. Poate de asta multa lume considera timpul de raspuns cam mare. Eu nu-l consider foarte mare. Il consider ok. Si ca sa nu aveti probleme la plecarile in panta, sau chiar la semafor, in spatele butonului “P” de langa schimbatorul de viteze, o sa observati un buton “Auto H”. Ce face butonul asta? In momentul in care ati calcat frana si masina se va opri, “frana de mana” va fi activata si nu mai aveti grija ca masina se va misca. Ce trebuie sa faceti cand plecati de pe loc? Doar sa apasati pedala de acceleratie si frana se va elibera in mod automat.

    Sa trecem putin la tinuta de drum. Daca vreti intr-adevar sa vedeti cum se aseaza pe sosea un BMW Seria 5 GT, sau chiar oricare alta masina, folositi A1 sau E85. Dar, daca vreti sa vedeti cum se comporta suspensiile, trebuie sa veniti pana la Barlad. Merita. Ce hartoape pe drumuri de tara? Ce linii de tramvai in Bucuresti… Nu tata, veniti pana la Barlad si aici vedeti exact ce poate o masina. Am plecat spre Bucuresti cu Astra mea. Cand am ajuns la Barlad, am crezut ca parul de pe cap (atat cat mai e) o sa-mi cada pe spate, ochii mi se plimbau involuntar sus-jos, iar marul lui Adam credeam ca se va duce undeva catre stomac. Daca sunteti in zona, v-ati cumparat o cafea si pana la Barlad n-ati terminat-o, inainte de a intra in oras, din orice directie, opriti-va si terminati-o sau aruncati-o. Ca e pacat de masina s-o patati. Intrarea si iesirea din acest “oras”, n-a vazut covor asfaltic din paleolitic. Doar ceva carpeli care mai rau au facut. Asadar, am plecat cu Astra si m-am intors cu GT-ul. La intoarcere, am si uitat de Barlad, pentru ca n-am simtit nimic. A venit momentul in care a trebuit sa duc masina inapoi la Bucuresti si sa ma intorc cu Astra. Abia cand m-am intors cu Astra si am ajuns in Barlad am realizat cat de bine lucreaza suspensiile de la Seria 5 GT, aducandu-mi aminte ca trecand cu el prin intrarea si iesirea din oras, n-am simtit nimic. Dar nimic. Confortul este cuvantul care ar defini suspensiile masinii. Cat despre ruliu, aplecari in curbe si tot ce tine de acest lucru, nici nu poate fi vorba. Stabilitatea si siguranta te vor face sa fii stapan pe sosea, indiferent de viteza cu care mergi. Nu intelegeti ca va indemn sa calcati pedala la fund atunci cand sunteti intr-un GT, dar puteti face pe sosea tot ce vreti, putin peste limitele “bunului simt” si in limitele legale. 🙂

    Vizibilitatea? Minunata. Indiferent ca folosesti oglinzile retrovizoare, indiferent ca te uiti singur intorcand putin capul, totul va fi ok. Luneta pare mica, dar iti va asigura exact cat trebuie pentru a nu avea probleme in trafic. Si daca tot vorbeam de oglinzi, sa va mai spun ceva: in momentul in care folosesti marsarierul, pe langa senzorii de parcare care se activeaza fiind ajutat de catre sistemul Park Distance Control, oglinda retrovizoare dreapta se va apleca automat exact atat cat trebuie, pentru a vedea bordura si a nu “musca” din ea atunci cand parcati. Tot la partea de vizibilitate (chiar daca pana la urma n-are nici o legatura) vreau sa mai amintesc si plafonul transparent de care cel mai mult se vor bucura pasagerii. Mult mai mult decat soferul. 🙂 Si tot aici, ceva care poate fi incadrat si la partea de siguranta, este sistemul Night Vision care lucreaza cam asa:

    Cum stam la consum? Datele oficiale spun asa: 8.1 litri urban, 5.6 litri extra-urban si 6.5 litri cel mixt. N-am reusit sub nici o forma sa ajung la aceste cifre, insa, ce am scos, pentru un motor de 3 litri si 245 CP, mi se pare rezonabil. Si avem: un total de 720 km cu un consum combinat de 8 litri/100 km si o viteza medie de 72 km/h, 317 km intre Vaslui si Bucuresti, facuti cu 7.3 litri/100 km si cu o viteza de 74.1 km/h, insa 50 de km facuti in oras, cu un consum de 14.8 litri/100 km si o viteza medie de 20.1 km/h. Intr-adevar, cei 50 de km facuti in oras au fost facuti in foarte multe ore, cu foarte multe opriri, deci nu trebuie sa puneti mare baza. Real, consumul va scadea cu siguranta. Insa daca va uitati la cel mixt si cel extra-urban, nu cred ca aveti multe de comentat. 🙂

    Trecem la interior, unde sunt foarte multe de spus. Si incepem cu scaunele. Doar 4, deci doar patru pasageri vor merge in masina. Dar vor merge ca la clasa I. Fiecare scaun in parte poate fi modificat exact asa cum iti doresti. Mai mult, setarile respective pot fi memorate. In poze veti vedea butoanele prin intermediul carora iti poti seta scaunul exact asa cum iti doresti. Sus, jos, stanga, dreapta, fata, spate, lombar, tetiera…tot ce-ti doresti. Si pentru a vedea exact ce e cu aceste scaune, am luat in masina pe cea mai pretentioasa persoana in materie de scaune. Dupa ce a coborat, s-a declarat multumita, spunand ca e pentru prima oara cand nu simte disconfort sau dureri.

    Materiale de buna calitate, desi la prima vedere par ieftine. Nu e deloc asa. Daca aveti ocazia, atingeti-le si va veti convinge. Piele moale pe scaune, piele si pe volan. Si sa nu uit: desi nu aveam de ce sa testez acest lucru, volanul este incalzit, deci iarna poate veni fara probleme. 🙂 Elementele ceramice iti vor smulge un zambet de multumire, iar interiorul, in general, te va face sa te simti ca un rege. Totul este la superlativ. Ce mai gasim si cu ce ne mai jucam? Pai cu sistemul de climatizare bi-zonal, cu un sistem audio premium, cu sistemul iDrive care iti va oferi tot felul de informatii (de la CD/Multimedia, la Radio, la telefon, la persoanele de contact care iti vor fi extrase din telefon multumita sistemului Bluetooth care functioneaza impecabil, la BMW Service, la informatii despre masina si pana la setarile pe care le vei face exact asa cum iti doresti. Tot aici mai vreau sa mentionez volanul reglabil, trapa panoramica si electrica, portierele frameless cu sistemul Soft-Close (pe care nu trebuie sa le trantiti pentru ca se vor inchide automat) si banchetele spate rabatabile electric si care vor mari spatiul portbagajului. Nu mai mentionez maruntisurile gen geamuri electrice, inchidere centralizata si altele, deoarece e un model premium si standard-ul e standard.

    Si daca tot am ajuns la portbagaj, sa discutam putin despre dimensiuni si spatiile de depozitare.Cei 4.998 mm lungime impreuna cu ampatamentul de 3.070 mm, asigura un portbagaj de 440 litri care se va mari considerabil in urma rabatarii banchetelor spate. Tot la portbagaj, daca mai sunt persoane care nu stiu, hayon-ul are 2 modalitati de a se deschide: partial si integral, lucru extrem de folositor si pe care o sa-l vedeti si in imagini. In rest, spatii peste tot: sertarase, cotiere fata/spate, plasa in partea din fata la pasagerul dreapta si locuri foarte bine pozitionate pentru pahare.

    Asa cum spuneam si la “maruntisurile” pe care nu le mai mentionez, nici la sistemele de siguranta nu sunt multe lucruri de spus. Este un model premium, asa ca vei fi inconjurat de airbag-uri (fata sofer/pasager, laterale, cortina fata/spate), dar vei avea parte si de controlul dinamic al tractiunii, de oglinzile anti-orbire, PDC-ul (Park Distance Control), Night Vision, blocurile optice adaptive si multe alte lucrusoare.

    Am ajuns la pret. Modelul testat, fara nimic si fara TVA este undeva la 47.000 euro. Si incepem sa punem: culoarea grey metalic (824 €) plus elementele optionale, adica Adaptive Drive, volanul incalzit si imbracat in piele, scaunele incalzite, actionarea automata a hayon-ului, portierele Soft-Close, trapa panoramica, butoanele de control cu incadrare ceramica, clima automata, sistemul de spalare al farurilor, luminile adaptive si altele. Fara TVA, noul BMW Seria 5 GT 530d ajunge la 63.882 €. Deci asa cum spuneam la inceput, o vrei sau n-o vrei. Fara comentarii. Dar daca ajungi sa o conduci, o s-o vrei, crede-ma. 🙂

    Ce mi-a placut? In primul rand motorizarea. Apoi agresivitatea design-ului partii frontale, interiorul, trapa panoramica, stabilitatea in curbe, consumul, scaunele cu ale sale moduri de reglare si tot ce am mai scris in articol. 😀

    Ce nu mi-a placut? Nu stiu… Ar trebui sa fiu rau, sa mentionez ceva ce nu mi-a placut. Poate cutia in modurile Confort si Normal? Sau faptul ca n-are 5 locuri? Dar sigur nu mi-a placut dintr-un singur motiv: ca nu-i a mea. 😀

    Concluziile? In primul rand, in cele trei zile cat a stat masina la mine, seara puteam sa tai lejer bilete celor care s-au oprit, sau celor care au franat in dreptul ei pentru a o vedea. No comment! Asadar, ai bani? Vrei la mare? Vrei la munte? Vrei sa duci vreun partener de afaceri la masa? Vrei la picnic? Vrei sa te duci sa joci golf? Vrei sa pleci cu familia in vacanta, sau doar pana la hypermarket sa-ti faci cumparaturile? Esti vreo corporatie cu pretentii? Cumparati un BMW Seria 5 GT. Orice ai face, iesi in evidenta. Oricum ai face, iti este de ajutor. Este o casa pe roti, este un penthouse pe roti, este de un confort care depaseste limitele, directia activa te va face sa plutesti pe soselele patriei (asa cum sunt ele, soselele), iar suspensiile iti vor deveni cele mai bune prietene. Si trebuie sa mai stiti un lucru: BMW a mintit de la bun inceput. Noul Seria 5 Gran Turismo este si sedan, si SUV, si estate, si este 200% BMW. 🙂

    Multe multumiri lui Alex Seremet de la BMW Romania!

    Etichetele postului: , , , , , , ,

    Trackback-uri/Pingback-uri

    Comments (8)

    • Bloghita says:

      Da, au facut X5, apoi au luat fundul seriei 5 si l-au pus pe x5, de unde a rezultat x6. Apoi au facut asta, seria 5 gt, adica un x6 mai mic.

    • Cipri says:

      salut
      interesant drive test ai facut
      totusi am o intrebare, din poze am observat ca ecranul ii tare mic, dar am vazut si poze cu 5gt unde ecranul era mai mare, oare de ce este asa diferenta.

    • @Cipri, Multumesc frumos. Da, asa e, ai dreptate. Ce ai vazut tu sunt versiuni cu mai multe optiuni, iar cea cu ecranul mai mare are si navigatie. Versiunea testata de mine nu avea. 🙂

    • Dante says:

      Interesant articolul, pentru mine chiar a fost de un real folos intrucat nu am mai condus masini hidramate pana acum. Am rugamintea daca imi puteti da mai multe detalii legate de schimbator, setari, etc.(pozitii, REVERS/NEUTRU/DRIVE/? – Eventual daca si unde as putea gasi un manual de utilizare al modelului in format electronic.
      Multumesc

    • @Dante, pai nu sunt prea multe de spus. Totul e cat se poate de simplu la folosirea unei cutii automate. Dar daca vrei mai multe detalii, le gasesti aici. Iar la acest model, setarile nu difera fata de alte masini. Intr-adevar, maneta e putin diferita, dar functioneaza pe aceleasi principii.
      Cat despre un manual, nu cred ca gasesti asa ceva.
      Si multumesc pentru aprecieri. Ma bucur ca ti-a placut articolul. 🙂

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau