Drive Test: Citroen DS3 THP 150 CP

Daca in cazul lui Citroen C3 am avut parte de un “wow” in momentul in care am intrat in masina, in cazul lui Citroen DS3 am avut parte de un mare “WOW” si langa masina, si cand am intrat in masina, si oriunde. 🙂 Credeti-ma, din momentul in care am vazut masina, am fost tot un zambet. Mie a inceput sa-mi placa masina asta de cand au aparut primele imagini, dar atunci cand o vezi in realitate, e cu totul altceva. Am curajul sa spun ca este una dintre cele mai frumoase si elegante masini in care m-am urcat pana acum.

Si daca despre noul C3 m-au intrebat vreo 3 persoane despre ce este vorba, fiind cunoscatori si stiind ca este noul model, despre DS3 m-au intrebat mult mai multi. Impactul vizual este atat de mare incat, spre exemplu, doi tipi au oprit masina fix sa vina sa vada masina, sa intre in ea, sa vada ce e cu ea. Mai pot da un exemplu: de cate ori ieseam la geam sa fumez o tigara, nu exista sa nu vad 2-3 persoane rotindu-se in jurul DS3-ului. E o masina frumoasa, e o masina care atrage priviri, e o masina eleganta, e o masina pentru care francezii au scos tot ce era mai bun si tineau ascuns pana acum.

Mai multe detalii si imagini in continuare

Hai ca o mai laud si in continuare, dar sa incepem cu lucrurile care cred ca va intereseaza. Am testat Citroen DS3 1.6 THP in versiunea Sport Chic, echipat cu un motor de 150 CP (imprumutat de la BMW) si cu un cuplu de 240 Nm. Herghelia se simte in totalitatea ei de la 6.000 rpm, iar cuplul de pe la 1.400 rpm. Si credeti-ma, se simte. Dar las asta pentru concluzii unde o sa va spun mai multe despre ce poate face DS3. Este extrem de agil si ai toata baza in el indiferent ca esti la semafor sau vrei sa tasnesti de pe loc, vazand in oglinda retrovizoare ca un sir de masini sta sa se apropie, iar tu ar urma sa pleci “mai pe seara” din parcare. Ca sa ne intelegem mai bine, discutam despre un sprint 0-100 km/h facut in 7.3 secunde si de o viteza maxima de 214 km/h. Deci stam bine. Dumnealui, adica motorul, lucreaza impreuna cu o transmisie manuala in 6 rapoarte, iar cuvantul care defineste aceasta cutie, este “precis”. Adica avem de a face cu o cutie cat se poate de precisa, foarte bine gandita. Poate singurul lucru deranjant cand vine vorba de motorizare, este zgomotul. Nu va ganditi ca nu e suportabil, dar se simte. In rest, nu prea e nimic de comentat.

Asa cum spuneam, in oras este fasnet, se misca bine, dar partea unde DS3 exceleaza este in afara orasului. Abia acolo vezi cum se comporta cu adevarat. Poate o sa spuneti ca-s nebun, dar la fel m-am simtit cand am testat Subaru Outback, in sensul ca toate aplauzele mele merg catre stabilitate. Citroen DS3 nu cunoaste cuvantul “ruliu”. Nu stie ce-i aia. Nu exista si gata. Nu va imaginati acum ca poti lua viraje “ac de par” cu 180 km/h, dar poti aborda viraje cu o viteza cu care in cazul altor masini sigur v-ati rasturna. Aceleasi cuvinte de lauda si pentru suspensii care nu te vor lasa sa-ti versi cafeaua pe care tocmai ti-ai cumparat-o de la benzinarie. Directia? Nota 10 si aici. As putea face o gluma, spunand ca doar daca sufli inspre volan, acesta va vira in directia dorita. Nici la partea de vizibilitate nu sta rau, desi din cauza design-ului, te-ai fi asteptat sa ai ceva probleme, dar nu e cazul. Oglinzile retrovizoare sunt mari si ofera o vizibilitate foarte buna.

Daca tot am vorbit despre motor, cai putere, sprint, vteza maxima, etc, sa vedem cam de cat are nevoie Citroen DS3 pentru toate acestea. Ma refer la consum, bineinteles. Sunt nevoit din nou sa va dau datele celor de la Citroen, pentru a putea face o comparatie cu realitatea. Si avem asa: 6.7 litri/100 km mixt, 9.4 litri/100 in oras si 5.1 litri/100 km extraurban. Cat am scos eu? Nu cu mult peste, desi m-am asteptat la mai mult, in unele cazuri ramanand chiar surprins. Dupa 721 km facuti cu o viteza medie de 52 km/h, screen-ul de pe bord mi-a aratat un mixt de 6.0 litri/100 km. Deci sub ceea ce spune Citroen. Nice, nu? 😀 Apoi, am reusit sa fac cei 320 km intre Vaslui si Bucuresti, cu o viteza medie de 68 km/h si un consum de 5.3 litri/100 km. Am facut si un ciclu urban complet, fara sa parasesc orasul. Aici am parcurs exact 81 de kilometri, cu o viteza medie de 20 km/h si un consum de 10.1 litri/100 km, deci cu 0.7 litri peste ce spun datele tehnice. So, avem de a face cu un consum relativ scazut pentru performantele pe care le are, fara sa se indeparteze prea mult de spun francezii pe hartie, uneori chiar sub ei dupa cum bine ati citit. Si daca e cineva care nu ma crede in tot ce am scris legat de consum, ii trimit niste poze pe care nu le-am pus pentru ca sunt destul de slab facute. 🙂

Si pentru ca au avut grija ca totul sa fie ok, interiorul nu putea fi lasat deoparte. Materiale de buna calitate, elemente glossy pe bord, piele mai peste tot (de la volan la scaune), pedalier din aluminiu, un sistem audio Hi-Fi, scaune sport. Sistemul de navigatie functioneaza perfect, iar cel Bluetooth, la fel. Totul este elegant, totul este bine gandit. N-am avut ocazia sa merg in spate (fiind cel care a testat masina), dar cine a stat acolo mi-a spus ca se simte excelent, confortabil, exact ca-ntr-o casuta. N-am gasit port-ul USB. Ori nu este dotat cu asa ceva, ori n-am apucat eu sa-l descopar. Dar pana la urma, nu e un capat de tara lipsa unui USB. Ce mai are noul DS3 la interior? Clima automata, computer de bord, geamuri electrice, geamurile din spate si luneta sunt fumurii, inchidere automata usi si portbagaj atunci cand sunteti in mers, parfum de ambianta, Isofix, scaune sport, tapiterie piele, navigatie MyWay, oglinzi rabatabile electric si senzori de parcare. Sta bine si la acest capitol, francezii aducand tot ce se poate pentru un confort sporit si un pret nu foarte mare. Trebuie totusi sa mentionez aceeasi problema ca la C3: in primul rand lipsa locurilor pentru pahare, apoi a scrumierei si a brichetei. Nu ca ar fi o problema lipsa celor doua din urma, dar ca idee.

Nu v-am spus nimic despre dimensiuni si despre spatiile de depozitare, dar o fac acum. Are o lungime de 3.948 mm, o latime de 1.715 mm, o inaltime de 1.558 mm si un ampatament de 2.452 mm. Portbagajul nu e foarte mare, dar e rezonabil: 285 litri. La fel ca la Citroen C3, spatiile de stocare sunt destule si generoase, si le veti gasi chiar si in “portierele” spate. Pana si in cotiera, asa micuta cum e, aveti loc sa va puneti diverse maruntisuri, iar torpedoul este foarte bine gandit: desi spatios, nu-l incurca la genunchi pe pasagerul dreapta.

Sa nu uit sistemele de siguranta: in standard, o sa gasiti ABS, EBD si ESP, airbag-uri frontale, laterale si cortina, centuri de siguranta pretensionate in 3 puncte si limitator de viteza. Pe ultimul, in cazul in are o sa va cumparati un DS3, va sfatuiesc sa-l folositi. 🙂

Pretul? Marisor, dar clar sub cel al concurentei (ma refer la MINI). 19.190 euro cu tot cu TVA. Optional mai primiti cateva din lucrurile mentionate mai sus: jante de 17 inch Bellone si pneuri Bridgestone (350 euro), navigatia, sistemul audio Hi-Fi, clima, Bluetooth, aprindere automata faruri, oglinzile electrice, senzorii de parcare si cotiera (1.200 euro), dar si culoarea Noir Obsidien cu acoperisul Blanc Opale (310 euro) si pentru interior, tapiteria din piele in doua culori (negru/bej) la pretul de 1.100 euro. Pentru moment, Citroen mai ofera si un discount ce reprezinta de trei ori TVA-ul masinii.

Sa concluzionam. Citroen DS3 este o masina de nota 10, o masina cu care te descurci cate se poate de bine in orice situatie, o masina care va intoarce privirile pe strada, o masina frumoasa, o masina eleganta, o masina care merita toata admiratia. Inca ceva: multa lume desconsidera Citroen-ul. Foarte multa lume. Cand eram pe E85 am fost deranjat de 2 masini de fabricatie germana (chiar nu conteaza marca) relativ noute. Am fost deranjat in mod constant pe durata mai multor kilometri. Atat de deranjat, incat la un moment dat, desi nu sunt omul, mi s-a pus pata si i-am lasat mult in urma. Nici macar viteza cu care i-am depasit nu conteaza, dar credeti-ma, nu a fost chiar mica. Si n-am spus toate aceste lucruri pentru a ma lauda. Le-am spus pentru a va face sa intelegeti ca Citroen trebuie privit cu alti ochi. Niciodata nu stii ce poate si nu stii ce se poate ascunde sub capota unui Citroen. S-ar putea sa ai surprize. 🙂

Ce mi-a placut? Nu stiu ce nu mi-a placut. 😀 Totul. De la motor, la felul cum se comporta, la stabilitate, la design. In mod special mi-a placut interiorul cu scaunele sport si bordul.

Ce nu mi-a placut? 🙂 Da exista si ceva care nu mi-a placut. Cam ca la C3: lipsa suporturilor de pahare, pozitia prizei de 12V si claxonul care opune o oarece rezistenta la apasare.

Multe multumiri Laurei Antonov si Paulei Olteanu de la Citroen Romania!

Etichetele postului: , , , ,

Trackback-uri/Pingback-uri

Comments (17)

  • Exosphere says:

    Citroen este o marca exceptionala si iti dau dreptate cand afirmi ca multi o desconsidera. Marcile germane au spalat creierul tuturor lasandu-le impresia ca orice altceva ar alege, e slab calitativ. Ceea ce au inceput sa arate cei de la Citroen de cativa ani incoace este sa demonstreze ca ideile lor preconcepute sunt eronate. Incet, incet, se pare ca reusesc. DS3 este o masina superba pe care mi-ar placea sa o detin si asteptam cu sufletul la gura DS4, varianta coupe si sport a viitorului C4!

  • sorin says:

    O “broscuta” fasneata:)

  • Bloghita says:

    Nu are plafonul luat de la Mini? In rest, arata bine… sunt curios cum se conduce…

  • @Bloghita, se conduce foarte bine. Desi se indreapta catre o masina de oras, o sa ramai surprins si ce face in exterior. Nu mai repet ce am spus la finalul articolului. 🙂 Oricum, motorul imprumutat de la BMW isi spune cuvantul. 🙂

  • Bloghita says:

    Are cumva suspensiile pneumatice?

  • @Bloghita, din cate tin eu minte, sunt MacPherson fata si bare de torsiune spate. Sper sa nu ma insel…

Lasa un comentariu

Nume (obligatoriu)

Email (obligatoriu)

Website

Comentariul tau