Maserati Tramontane Concept – Propunere de design Ondrej Jirec

  • Scris de pe 29 Jan 2010 in concept, Maserati
  • 1 Comentariu
  • Maserati Tramontane este cel de al doilea proiect de design semnat Ondrej Jirec, primul fiind Audi O Concept care a fost prezentat in 2008. Ideea din spatele acestui model nu a fost aceea de masina de competitie, designer-ul incercand sa reduca numarul de componente ale body-ului, pentru o greutate cat mai mica, astfel incat elementele de exterior sa se combine cu cele interioare.

    Din acest motiv, pe langa forma delicata si aerodinamica, Tramontane are un numar de componente care “curg” din interior catre exterior. Aceste elemente au diferite functii, culori si caracteristici.

    Primul dintre aceste elemente este suprafata exterioara din sticla, care inveleste masina in intregime si care este sustinuta de rama neagra montata pe sasiu.

    Cel de al doilea este compus din blocurile optice si panoul de bord. Este facut dintr-o bucata, pleaca de la luminile LED fata si vine usor catre interior, unde imbraca difuzoarele si prizele de aer.

    Cel de al treilea element este reprezentat de partea cea mai de jos a scaunelor care face legatura cu exteriorul, catre luminile spate. Avantajul unei astfel de constructii ar fi rezistenta marita in cazul unui impact lateral, scaunele si sasiul lucrad impreuna pentru a proteja cat mai bine pasagerii. In cazul unei lovituri din spate, aceasta parte se va “rupe”, astfel incat scaunele vor ramane neatinse.

    Al patrulea se afla la partea din fata si gazduieste motorul electric. Este atasat de sasiu si ascunde pe langa motor, toate partile electronice.

    Interiorul este extrem de curat si simplu, poate si datorita faptului ca modelul este un open car. Panoul are un singur indicator de bord de mari dimensiuni, ecranul fiind unul digital. Tramontane masoara 4.250 mm lungime si 1.170 mm inaltime, ceea ce-l face cu 50 mm mai scurt decat Lamborghini Gallardo, dar cam de aceeasi inaltime.

    Designer-ul propune un tren de rulare complet electric, puntea fata fiind pusa in miscare de catre un singur motor, in timp ce rotile spate beneficiaza fiecare de cate un motor.

    Sursa: si Foto Diseno-Art
    Designer Ondrej Jirec

    Mai multe imagini in continuare

    Etichetele postului: , , ,

    Comments (1)

    • Mihai says:

      Destul de simplist la interior..Se pare ca viitorul chiar ne indeamna sa ne rezumam la utilitate si calitate decat la cantitate!

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau