Drive Test: Subaru Outback

  • Scris de pe 23 Dec 2009 in DriveTest, Subaru
  • 3 Comentarii
  • Pfiuuuu…nu stiu de unde sa incep si ce sa spun despre noul Subaru Outback. Este masina care s-a clasat pe locul doi in cadrul competitiei SUV-ul Anului 2010 in Romania. Si credeti-ma, nu sunt singurul caruia i-a placut masina asta, Subaru Outback primind distinctia SUV Of The Year 2010 si din partea Motor Trend Magazine. De ce nu a ajuns si la noi pe prima pozitie (desi ar fi meritat)? Nu ma intrebati pe mine. Nu comentez acest aspect. Eu pot spune doar ca pana la Outback si dupa aceea, toate modelele SUV/Crossover pe care le-am testat la Cheia, au fost plane…liniare…fara sa iasa prea mult in evidenta. Outback a reprezentat pentru mine la SUV-ul Anului 2010, ceea ce a reprezentat Opel Astra la Masina Anului 2010 in Romania. Acel “OMG…what the…is this”, acel “da…iata in sfarsit altceva”. Da, am fost si sunt extrem de entuziasmat de Subaru Outback. De ce? Vedeti in continuare.

    Mai multe detalii si imagini in continuare

    Am testat versiunea Subaru Outback 2.0 cu motor boxer turbo diesel in 4 cilindri, injectie multipunct – Common-Rail, nivel de echipare Emotion. Din punctul meu de vedere, motorul boxer diesel este cel mai bun lucru care i se putea intampla vreodata lui Outback. O sa spuneti “ok. Si ce e asa impresionant la un motor diesel care dezvolta 150 CP (3.600 rpm)?” Iar eu o sa va raspund: cuplul de 350 Nm disponibil in totalitate de la 1.800 rpm. Ce inseamna asta pentru cei care nu prea stiu? Pe langa altele, inseamna depasiri fara probleme in locuri si in momente in care cu alte masini nu ai reusi sa faci acele depasiri, ajutat fiind bineinteles si de trecerile in treptele inferioare de viteza. Mai exact, masina “iti va pleca de sub fund” mai repede decat de astepti. Asta nu inseamna ca nu se descurca si atunci cand este subturat. Nici vorba.

    Boxer-ul este cuplat la o transmisie manuala in sase rapoarte. Ce poate face cand vine vorba despre consum? Exact ce asteptam de la o masina diesel, adica un consum cat mai mic. Si Outback nu ne dezamageste: 7.7 litri/100 km in regim urban, 5.6 litri/100 km in cel extraurban si 6.4 litri/100 km in cel mixt. Mai mult decat bine, nu? Ce poate face pe sosea atunci cand vine vorba despre performante? Acul vitezometrului se va opri la 195 km/h, iar sprintul de la 0 la 100 km/h va fi facut in 9.7 secunde. Uitam sa va spun despre emisii. Cei pe care ii intereseaza soarta mediului inconjurator (si ar cam trebui sa ne intereseze pe toti) se vor bucura sa afle ca in oras emisiile de CO2 vor fi de 201 g/km, combinat 167 g/km, iar extraurban doar 147 g/km.

    Bun. Sa analizam putin comportamentul. In primul rand zgomotul produs de motor. Nu va deranja niciodata, indiferent de treapta de viteza in care esti si indiferent cate rotatii pe minut arata indicatorul de bord. Apoi, pe sosea are din partea mea nota 10 la stabilitate. Laser frate. Nu exista ruliu. Eu cel putin, n-am vazut asa ceva. Indiferent de cat de brusca este manevra pe care o faci (si s-a testat acest aspect), gradul de inclinare ramane nemodificat. Bine…aici intervin mai multi factori. Pentru ca daca incerci vreo manevra la viteze nerecomandate in anumite momente, stituatia va fi cu totul alta, lucru care de altfel se intampla cu orice masina.

    Dar nu comportamentul si eleganta noului Outback pe sosea m-a dat pe spate. Off-road-ul. Aici e locul in care masina mi-a dovedit ca intr-adevar merita pozitia pe care i-am dat-o la competitia SUV-ul Anului 2010 in Romania. Multa lume va spune ca o garda la sol de doar 200 mm nu e tocmai garda cu care sa te aventurezi peste tot. Mare greseala. Subaru Outback este masina cu care poti sa ataci de la micile cratere de pe sosea sau macadam si pana la drumurile pietruite, nisip, zapada, apa, sau noroi. Am vazut masina reusind sa treaca pe drumuri distruse complet, unde n-aveai ce alege, cu gropi pline cu apa si zone cu noroi. Am vazut masina urcand pante cu iarba, pe care alte modele cu siguranta ar fi patinat si am vazut masina urcand pante foarte abrupte pe unele drumuri, drumuri pe care nu te-ai fi gandit vreodata sa bagi masina. Vreti sa va spun ceva ca sa fiu mai clar? Am fost cu Outback-ul pe drum pe care nici un satean nu si-ar fi bagat caruta cu cai. Niciodata. Si vreti sa va mai spun ceva ca si concluzie la off-road? Singurul lucru pe care nu poate sa-l faca noul Outback este alpinismul. In rest poate orice.

    Care ar fi explicatiile? Pai una ar fi ca modelul este bine inchegat, bine legat, cu suspensii independente pe fiecare punte (MacPherson cu arcuri elicoidale fata si multilink spate). Apoi ar fi vorba despre garda la sol de 200 mm. Apoi dimensiunile: 4.775 mm lungime, 1.820 latime si 1.605 mm inaltime. Si greutatea sunt convins ca are un cuvant de spus: 1.571 kg.

    Sa trecem la partea de design, interior si cam unde as incadra eu crossover-ul celor de la Subaru. Masina de familie perfecta (multumita interiorului si spatiului pe care-l ofera), dar si masina cu care sa te duci la serviciu sau la o intalnire de afaceri si pe care sa o parchezi in fata sediului firmei sau in fata vreunui restaurant de fite, fara sa-ti faci prea multe probleme. M-am simtit minunat in interiorul Outback-ului, si asta datorita elegantei pe care modelul ti-o ofera. Desi plasticul de pe bord nu este de cea mai buna calitate, restul acopera acest mic neajuns. Un exemplu, care pe mine m-a facut sa uit de plasticul slabut, este bordul, cu indicatoarele si lumina oferita de acestea, si care este de o eleganta deosebita. Sa fac totusi o mica lista cu dotarile de care viitorii clienti se vor bucura: frana de mana electrica, sistem automat pentru aprinderea farurilor, senzori de ploaie, volan multifunctional imbracat in piele (reglabil pe inaltime si adancime), sistem audio CD/MP3 (magazine 6 CD-uri si 6 boxe), computer de bord, clima bi-zonala, foarte multe spatii de depozitare, scaune incalzite (reglabil in 8 directii pentru sofer) si multe alte “mizilicuri”.

    Si daca tot suntem la interior si va spuneam ca noul Outback poate fi lejer o masina de familie, sa va spun doua cuvinte despre portbagaj. Standard, capacitatea acestuia este 526 litri. Surpriza vine odata cu rabatarea banchetei spate: 990 litri cu aceasta rabatata 60% si 1.726 cu bancheta rabatata 100%. Impresionant. La interior vreau sa mai zabovesc doar pentru a puncta ceva. Spatiul pentru pasagerii spate este mai mult decat suficient (se poate vedea si in foto). Eu am ramas mut cand l-am vazut. Stiu…multi vor spune ca e usor de realizat acest lucru. Mai “musti” putin din portbagaj si reusesti sa scoti pentru spatiul pasagerilor spate cativa centrimetri in plus. Vi se pare ca ar fi asa cu un portbagaj de 526 litri?

    Ultimul punct despre care o sa va vorbesc este siguranta, desi e cel care ne intereseaza cel mai mult la o masina. In primul rand merita mentionata tractiunea integrala simetrica. Apoi amintim diferentialul cu alunecare limitata, sistemul de control al tractiunii, ABS-ul si EBD-ul, sistemul de asistenta la franare, airbag-urile frontale, laterale si cortina, sistemul Self Levelizer care mentine constanta garda la sol, sistemul Hill-Holder (anti-alunecare in panta), ranforsarile usilor laterale, centurile pretensionate, tetierele active si sistemul ISOFIX.

    Haideti sa concluzionez si sa spun care ar fi cuvintele ce caracterizeaza masina: stabilitate, versatilitate, dinamism, echilibru, tinuta, eleganta, siguranta. Vreti sa stiti daca mi-as cumpara aceasta masina daca as avea banii (36.000 euro versiunea testata)? O da… Cu ochii inchisi.

    Ce mi-a placut? E mai simplu sa spun ce nu mi-a placut. 🙂 Mi-a placut motorul boxer, mi-a placut cuplul, consumul, stabilitatea masinii, indicatoarele de bord. Si cel mai mult si cel mai mult mi-a placut comportamentul crossover-ului in off-road.

    Ce nu mi-a placut? Plasticul de pe bord. Atat.

    Etichetele postului: , , , ,

    Trackback-uri/Pingback-uri

    Comments (3)

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau