Dacia Duster a fost dezvaluit

  • Scris de pe 9 Dec 2009 in Dacia
  • 1 Comentariu
  • dacia_duster

    Dupa ce ne-au amagit putin cu ceva timp in urma prezentandu-ne Duster-ul de competitie, iata ca si modelul Dacia Duster “de sosea” este gata si ni se dezvaluie. Ce sa va spun…nu ma asteptam. Felictari Dacia. Modelul nu arata rau deloc. Si daca pana acum aveam un un Logan sau un Sandero cu o garda la sol ridicata, iata ca avem si primul 4×4 cu care romanul isi va face treaba indiferent unde va folosi masina. Asteptam si preturile care speram sa nu dezamageasca fiind un model destinat pana la urma celor cu depozite in banci putin mai limitate. Dar haideti sa vedem despre ce este vorba.

    Cel putin din imagini vedem un model robust, cu o parte frontala “puternica”, cu o garda mare la sol, cu elemente de protectie pentru caroserie, exact ce va spuneam: un model numai bun de scos pe drumurile din Romania, indiferent ca sunt sosele sau drumuri neasfaltate. Oricum diferente prea multe intre ele nu sunt. 🙂 Asa ca Duster isi va face treaba. Masoara 4.310 mm lungime, 1.820 mm latime, iar greutatea in versiunea 4×2 este de 1.180 kg si in cea 4×4, 1.180 kg.

    Duster se lauda cu o versatilitate deosebita in teren accidentat si asta multumita unei comenzi ce provine de la Nissan. Este vorba de o comanda ce permite soferului sa aleaga din 3 moduri de rulare: Auto, Lock si 4×2. Sa vorbim putin despre fiecare.

    Modul Auto. In functie de conditiile de aderenta, repartizarea cuplului se face automat in sensul ca in conditii normale cuplul este transmis doar rotilor din fata, iar in cazul pierderii aderentei din diverse motive, o parte din cuplu se duce catre puntea spate. Daca drumul nu este tocmai unul asfaltat si conditiile duc catre extrem, cuplul va fi distribuit egal, 50-50 pe fiecare punte.
    Modul Lock. Modul 4×4 este inchis de catre sofer, 50 de procente din cuplu fiind transferate puntii spate. Indicatia constructorului: a se folosi pe zapada, noroi, pamant, nisip si la viteza cat mai redusa.
    Mod 4×2. Bun pentru rularea pe sosele si pentru reducerea consumului de carburant.

    Ok. Sa vedem si cum stam la motorizare. Va spuneam ca avem versiunile 4×2 si 4×4 care vor putea fi echipate cu doua motoare diesel, unul dCi de 1.5 litri si 85 CP si unul dCi de 1.5 litri si 105 CP, dar si un benzinar de 1.6 litri 16v de 110 CP. Daca ar fi sa luam ca exemplu diesel-ul, in versiunea 4×2 va avea emisii de CO2 de sub 140 g/km, iar in versiunea 4×4, sub 150 g/km.

    In functie de versiune, Duster va putea oferi un portbagaj de pana la 475 litri, iar daca bancheta spate se rabateaza, capacitatea acestuia va putea depasi cu putin 1.600 litri.

    La capitolul siguranta vorbim despre ABS, EBV (repartitor electronic al fortei de franare) si AFU (asistenta la franarea de urgenta), dar si de centuri de siguranta in trei puncte, airbag-uri frontale si laterale.

    Duster va fi fabricat la uzina Mioveni si incepand din primavara anului viitor modelul va fi vandut in Turcia si in cateva din tarile din nordul Africii. Vor urma in Iunie Ucraina, Israel, Iordania, Siria, Liban, Egipt si altele, dar aici Duster va fi vandut sub marca Renault.

    Pretul nu a fost inca dezvaluit, dar cei de la Dacia spun ca probabil acesta nu va depasi 14.000 €. Eu consider ca 14.000 de euro e undeva pe la mijloc, iar varful va fi catre 17-19.000 de euro. Sper sa ma insel.

    Mai multe imagini in continuare

    Etichetele postului: , , , ,

    Trackback-uri/Pingback-uri

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau