Drive Test: Toyota Prius

Liniste. Foarte multa liniste. Asta e cuvantul care descrie cel mai bine un Toyota Prius. Iar faptul ca este un hibrid cu un consum extraordinar te face sa-ti doresti un astfel de model in garajul propriu. Pretul insa, nu.

Tot la Cheia in cadrul testelor organizate de UZEAR pentru alegerea Masinii Anului in Romania, am avut si eu ocazia sa testez noul Toyota Prius. Un motor de 1.8 litri benzina, 99 CP (5.200 rpm) si un cuplu de 142 Nm (4.000 rpm), in tandem cu cele electrice de 82 CP si 207 Nm, asigura o viteza maxima de 180 km/h si un sprint de 10.4 secunde pana la 100 km/h. Transmisia este una CVT, iar consumul m-a lovit pe deplin: combinat 3.9 litri/100 km, urban 3.9 litri/100 km si extraurban 3.7 litri/100 km. Emisiile mai-mai ca nu merita sa fie amintite (sau da?): 89 g/km.

M-am urcat in masina, am accelerat ca sa fiu sigur ca motorul e pornit (frate…nu se aude nimic) si am pornit. Dinamica, stabila, linistita, eleganta, tinuta de drum, tot ce-i trebuie unui hibrid. Virajele par o joaca de copil pentru Prius atunci cand este condus Eco, dar nici in modul Power nu sta mai rau. Franarea se face la fel de bine ca si accelerarea, adica totul e usor si liniar.

Poate cel mai important lucru de la Prius este sistemul Hybrid Synergy Drive. Va spun in cateva cuvinte cam despre ce este vorba. Motorul benzina si cele doua electrice sunt separate complet. Propulsorul electric principal te poate duce pana la 45 km/h si pana la o distanta de 2 kilometri, iar cel secundar ajuta atunci cand este nevoie la incarcarea acumulatorului. Tot la incarcarea acumulatorului ajuta si energia recuperate in momentul franarii, lucru care iti este aratat chiar si pe ecranul de pe bord.

Nu cred ca mai e un secret pentru cineva ca Toyota Prius este o masina cu un mare grad de inclinatie catre mediul inconjurator. Si nici faptul ca se vrea o masina de familie, ceea ce chiar este. Interiorul este spatios, vizibilitatea este impresionanta, iar confortul n-a fost nicicum uitat. Materiale de buna calitate, scaune confortabile, soferul are la indemana cam tot ce-i trebuie, inclusiv un display head-up.

Sa va spun si cate ceva despre dotarile Prius-ului testat la Cheia. Aer conditionat automat, volan reglabil imbracat in piele (daca tot e o masina Eco, nu?), torpedou dublu, geamuri electrice, computer de bord, touch screen, scaun sofer cu suport lombar si reglabil pe inaltime. La siguranta amintesc ABS, EBD, VSC, controlul tractiunii, asistenta la pornirea in panta, airbag-uri fata, laterale, cortina si airbag genunchi sofer.

Si daca tot e o masina de familie, de spatiile de stocare chiar era nevoie. Si credeti-ma, nu o sa duceti lipsa de asa ceva mai pe nicaieri in masina, ca sa nu mai spun de cel principal care are o capacitate de 446 litri.

Ce mi-a placut? Silentiozitatea, vizibilitatea si gadget-urile pe care le are masina.

Ce nu mi-a placut? La fel ca la Insight, design-ul exterior. Si pretul. Era sa uit de pret. 30.000 de euro? I-am spus importatorului…daca cei de la Toyota mai umbla la pret o sa aiba numai de castigat.

In rest, numai de bine.

Author: Sorin Grumazescu

1 thought on “Drive Test: Toyota Prius

  1. iti dai seama daca preturile la facut acumulatori si motoarele alea electrice o sa scada, scade si pretu pt prius. oricum, daca ar fi sa aleg un hibrid, cle putin generatia 2010 mai arata putin mai atragator decat prima 😀
    sunt mirat sa aflu ca are o vizibilitate buna, mai ales cu luneta aia din doua parti, asemanatoare cu cea de la honda civic hatchback, care iti cam strica vizibilitatea spate 🙂

Comments are closed.