Drive Test: Noul Mercedes E-Klasse

Cand am primit oferta de a merge la lansarea noului Mercedes E Klasse am zis imediat da. Prima masina din cele Premium pe care am condus-o a fost un E-Klasse (prima generatie) a unui prieten. Intotdeauna mi s-a parut eleganta si “la locul ei”. Mi se parea masina din care vrei sa cobori cand nu vrei sa faci tam-tam pentru ca ai bani sau mai stiu eu ce.

Intreaga galerie foto o gasiti aici

Drive Test new Mercedes E Klasse

Traseul implica o noapte la Sibiu, cu intoarcere in Bucuresti prin Brasov a doua zi. Eu am ramas si la Geek Meet, asa ca mi-au lasat masina pana duminica ๐Ÿ˜€

Noul E-Klasse nu inseala asteptarile. Este mai agresiva, ca look, urmand linia design-ului Mercedes din ultima vreme (linii mai abrupte si mai dure), pastrand grila frontala cu doua seturi de cate doua faruri (putin ciudata, la o prima vedere, dar peste care treci ulterior).

Spunea cineva aici, in comentarii, ca seamana cu CLS-ul. Departe de adevar. Mai degraba seamana cu S-Klasse lovit in faruri ๐Ÿ˜€

Seamana, la spate, cu un Hyundai Sonata. Cred ca e singurul lucru pe care il pot spune rau despre masina. Desi discutam cu cineva de la Mercedes care mi-a zis ca, daca le pui una langa alta, vezi clar diferenta. Poate, dar eu tot intorc capul dupa Sonata crezand ca e un E-Klasse nou.

Drive Test new Mercedes E Klasse

Cum se comporta la drum

Impecabil. La ce te poti astepta de la un Mercedes, nu?

Nu am reusit sa prind masina E500-le, dar am avut E350 CDI si E350. Cu motoare de 3 litri, si puteri 231CP, respectiv 211CP. Doua masini cu motor mare. Ambele sunt extraordinar de “tacute”, insa, ceea ce provoaca o mare problema: nu iti dai seama cand ajungi la o viteza ridicata. Pentru ca la un moment dat aveam impresia ca avem 100 la ora si cand colo era, de fapt, mult mai mult ๐Ÿ™‚

In rest, motoarele isi fac datoria. Trag tare, trag cand calci. Depasirile sunt usoare, butonul de kick-down chiar se simte. Te duci usor aproape de zona rosie, iar in momentul in care selectezi Sport, masina raspunde si mai usor apasarilor de pedale (iar sunetul devine ceva mai gutural… aproape il auzi ๐Ÿ™‚ ).

Confortul? Plutesti. Masinile noastre erau echipate destul de aproape de top, avand de la reglari pe toate axele ale scaunului la masaj in scaune si reglare dinamica a sprijinului lateral (o chestie foarte misto, fiind prima data cand conduc cu asa ceva). Practic, in timp ce conduci, lateralele scaunului se strang mai tare sau mai usor in jurul tau, in functie de viteza, de schimbarea directiei samd. Vorba varului meu: simti ca te ia in brate masina. Bineinteles, cand faci curba la dreapta, cu viteza mare, numai sprijinul lateral dreapta devine activ, pentru ca acolo e zona in care te inclini, nu?

In curbe masina sta foarte bine (am prins duminica dimineata pe curbele dinainte de Predeal, dinspre Brasov, dupa o discutie cu Politia din cauza vitezei – primul radar dupa mult mult mult timp). Sistemele de asistare isi fac datoria si nu te lasa sa iesi din trasa ideala (evident, daca nu fortezi, cand poti sa faci cunostinta cu camionul din fata).

Interior

Am avut dotari Avantgarde, cu aluminiu pe bord, nu cu lemn (mai bine, pentru ca arata mult mai sportiv asa).

DSCF4754

Piele pe scaune, incalzire in scaune, ventilatie, masaj, suport lateral dinamic, confort la maxim. Razvan, care a mers cu noi din partea revistei Luxury, spunea ca se simte ca un mic presedinte pe scaunul din spate.

Acoperisul panoramic e interesant, desi cam ciudat, totusi, pentru ca am prins zile cu soare si devine chiar deranjant, la un moment dat. Bineinteles, poti sa il acoperi si totul e ok.

Consola centrala: masiva. Desi, spre deosebire de C-Klasse, unde mi se parea ca te inghesuie, aici e loc destul, asa ca nu mai pare asa de impunatoare. Pe mijloc, intre scaune, exista butonul de control al computerului de bord si butonul “fericirii”: Sport/Confort. In mijlocul plansei de bord vezi ceea ce te astepti: controalele pentru clima, radio, dvd samd. Inclusiv monitorul computerului de bord, care mi se pare destul de nereusit, desi nu pot sa spun de ce anume. Pur si simplu. Bordul, insa, cu fundalul alb, este foarte, foarte misto.

In general interiorul este exact ce te astepti de la o masina din clasa Premium. Plastice de calitate buna, cu aspect solid. Aluminiul ajuta la crearea unui mediu sport, care chiar te face sa calci pe pedala (ceea ce ajuta la senzatia de nesiguranta a permisului in propriul buzunar).

Dotari de siguranta

Aici exceleaza noul E-Klasse. Are nu mai putin de 70 de elemente de siguranta activa si pasiva (va dati seama ca am citit in prezentare, nu am stat sa numar).

Ce mi s-a parut mie interesant:

– in oglinzi ai “semnalizare de unghi mort”. Daca vrei sa depasesti si ai pe cineva in unghiul mort, ti se aprind lumini rosii in oglinzi, ca sa te avertizeze;
– exista un sistem de recunoastere a oboselii soferului (Attention Assist). In primele 20 de minute, masina iti creeaza un profil al modului in care conduci (in baza mai multor elemente) profil care, dupa doua ore, intra in functiune. Daca simte ca esti obosit, iti sugereaza o cafea. Nu stiu daca iti si opreste masina cand adormi, dar e interesant. Nu stiu daca in Romania, unde mediul dicteaza stilul de condus, va merge, dar e bine ca a aparut
– exista un sistem care iti recunoaste semnele de pe sosea, nefunctional inca in Romania
– sistem de parcare asistata (iti arata ce miscari sa faci ca sa parchezi lateral)
– are sistem “de mers in coloana” (asa ii zic eu, Distronic Plus ii zic ei): pui viteza maxima, pui distanta fata de masina din fata si gata. Mergi cu coloana. Tu doar tii de volan
– cica are sistem de activare urgenta la impact (sau ceva de genul): daca apare nevoia de franare brusca samd, masina franeaza singura. Drama e ca noi nu am reusit sa il activam. Am stat in spatele unui Logan vreo 5 minute, de l-am speriat pe bietul om… nimic. Am vrut sa incercam cu un perete, dar am decis ca e totusi prea riscant: daca nu am inteles noi bine? ๐Ÿ˜€

Una peste alta, combinand si cu airbag-uri, franare asistata samd, masina se prezinta ca una foarte sigura. Evident, cand nu e un tampit la volan. Atunci nu te poate salva nimic.

Cateva date:

Motoare: 3l, benzina si motorina, V6
Puteri: benzina: 211CP, motorina: 231CP.
Tansmisie: automata, 7G-tronic
Acceleratie: 7,3secunde la 100km/h (benzina), respectiv 6.89.
Viteza maxima: 239km/h – bezina, respectiv 248
Consum: declarat 6,7l/100km (benzina) – eu am avut 11,7. La fel la motorina, diferenta e mare (declarat 7,1 – eu 10,8). Am condus insa agresiv, cu viteza destul de mare, asa ca era de asteptat. Plus ca traseul a fost destul de solicitant (pe valea Oltului, vineri, e foarte aglomerat, ca si pe Valea Prahovei duminica).
Pret: de la aprox. 41000E cu TVA pana la 70000E. Masinile conduse de mine au valoarea de 51000E (fiecare). Bineinteles, exista o lista LUUUUNGA de optionale, ca la toate brandurile premium, asa ca puteti sa va faceti una si mai scumpa, daca insistati ๐Ÿ™‚

Concluzie:

Masina e foarte misto. Sprijinul lateral dinamic si asistentul de unghi mort sunt chiar utile (ca si Distronic Plus, cand nu vrei sa ramai fara permis in localitatile din tara). Ca si la C-Klasse, nu am simtit hopurile din drumurile nationale ale tarii noastre, datorita suspensiei foarte bune.

Si totusi, nu mi-as cumpara-o. Nu din cauza banilor, pentru ca presupunem ca faci decizia cand ai banii. Ci pentru ca e masina de familie, masina pentru un exec. care coboara la costum din spate (sau chiar de la volan). E o masina eleganta. Nu mi se potriveste. Dar astept E-Klasse Coupe. Nu stiu de ce, dar simt ca ne vom intelege foarte bine. Daca e la fel de agresiva cand esti in spatele volanului si calci cum trebuie acceleratia, cred ca va fi o prietenie de durata ๐Ÿ˜›

Intreaga galerie foto o gasiti aici.

Multumiri celor din echipa Mercedes Romania, precum si celor de la Millenium Communications, pentru ca au facut experienta foarte placuta.

Author: Bobby Voicu

11 thoughts on “Drive Test: Noul Mercedes E-Klasse

  1. nu imi place deloc spatele si nici fata…dar interiorul e super reusit…nu e pentru muritorul de rand…e pentru companii sau flote de limuzine…pentru presedinti de banci si alte de astea…:)…..plus ca iti trebuie un anume statul social sa iti cumperi asa ceva…si nu cred ca ar sta bine deloc cu cd cu manele in geam…:)

  2. Nici mie nu imi place spatele, asa cum spune si Bobby, zici ca e Hyundai. Pacat, pentru ca stopurile precedentului model au fost foarte reusite.

  3. Trebuie sa fiu din nou “ciudatul ala” care tine la date si la cifre. Pentru unii este irelevant dar daca tot te angajezi sa faci un review . . . MB clasa E nu are nici un motor pe benzina care sa dezvolte 211 CP. Exista un E 350 bluetec de 211 CP dar este acelasi 3L(diesel, de pe 350 CDI cu 231 CP) putin mai slab ca performante, sacrificate pentru obtinerea unui consum mai bun. Daca ai testat cumva un E nou cu un motor pe benzina pe care scria 350, acela este un motor de 292 sau 272 CP(acesta vine si cu tractiune integrala) cu cilindreea de 3.5L. In conditiile in care amandoua erau diesel e de laudat faptul ca motorul era atat de rafinat si de bine echilibrat incat nu ti-ai putut da seama cu ce combustibil se alimenteaza.

  4. mie’mi place ลŸi spatele, poate pt cฤƒ รฎmi place ลŸi sonata. la drivetest, primeลŸti ลŸi benzinฤƒ?:)

  5. fara suparare, insa Noul E mi se pare cel mai urat Mercedes de pana acum…by far…l-am vazut si pe strada si este oribil…stiu ca to be retro e hip, dar parca s-au intors prea grav in trecut!….plus ca la interior nu aduce nimic nou, e C- Classe all over, nu vad unde e atat de premium…ca sa am asa interior, pot sa iau un C…

  6. radu …nu se supara nimeni…trebuie sa tii cont de toate parerile pro sau contra…:)…mie nu imi place din alte motive…asta nu inseamna ca sint altii care sa nu fie innebuniti dupa ea…cite capate atitea pareri ๐Ÿ™‚

  7. domnu’…nu conteaza parerea noastra….cumpara-l :)…si il pui numar de provincie….sa avem si noi mai multe masini frumoase :))

Comments are closed.