Toyota Auris

  • Scris de pe 18 Aug 2008 in DriveTest, Toyota
  • 15 Comentarii
  • La sfarsitul drive-test-ului Toyota Prius discutam cu cei de la Toyota si am intrebat daca faptul ca masina merge atat de lin este numai cazul Prius sau e ceva comun masinilor de la Toyota. Raspunsul a fost simplu:mi s-a oferit o Toyota Auris (cu motor diesel, 2L) ca sa verific si sa imi fac singur o parere (si asta foarte in scurt – am cerut masina joi si vineri mi-au dat una). Lista completa a dotarilor si preturi o aveti aici (fisier pdf).

    Toyota Auris a inlocuit versiunea hatch-back (break) a modelului Toyota Corolla (care inca exista in varianta sedan) si concureaza direct cu masini precum VW Golf, Ford Focus, Opel Astra samd.

    De la bun inceput, trebuie sa spun ca masina arata bine. Nu iese in evidenta in trafic, dar nici nu te deranjeaza. Pur si simplu arata bine. Nu este ceea ce se numeste “hot hatch” (as prefera un Honda Civic, personal – Type R, chiar), dar in mod cert este o masina care arata bine (incadrandu-se, de altfel, in linia designului de la Toyota, cu exceptia Prius).

    Toyota Auris Drive Test

    Interiorul

    Toyota Auris Drive Test

    Interiorul arata excelent. Materialele sunt de calitate, totul este legat foarte bine, bordul este foarte atractiv. Consola centrala e destul de ciudata (intr-un mod bun), pentru ca eu nu am intalnit niciodata asa ceva la masina (nu discut de Nissan Primera sau Subaru Tribeca). In plus, integrarea componentelor in ea e facuta foarte misto. Cel putin eu mi-am luat-o rau de tot in freza uitandu-ma la frana de mana (am crezut ca e schimbatorul de viteze, pentru ca era ridicat si nu vedeam schimbatorul din cauza volanului 😀 )

    Pe bord masina are o chestie foarte interesanta: iti spune cand sa schimbi viteza :). Nu am mai vazut (sau nu am observat) la alte masini din aceeasi clasa asa ceva, asa incat era chiar distractiv pe autostrada, unde am testat-o, sa vad daca simt eu singur cand sa schimb. Pana la urma totul se bazeaza pe turatia motorului, asa ca e usor de inteles. Si o optiune indispensabila pentru multi soferi.

    Plasticul pe care il vedeti arata bine si se incadreaza foarte bine in designul interior, inclusiv pe portiere. Nimic nu pare ieftin in interior. Pretul masinii pe care am condus-o, versiunea de echipare Luna, motor de 2l diesel, este de 19.940E (cu TVA inclus).

    Pana la urma, cum se comporta masina?

    Foarte bine. Nu am ce sa ii reprosez. Am fost pana la Constanta si inapoi, pe o vreme nu foarte placuta (daca va amintiti acum vreo 3 saptamani, cand a fost potopul, cu inundatiile din Moldova samd), dar masina nu m-a dezamagit deloc. Bine, as fi vrut cruise control (mor de plictiseala pe A2 si ma doare piciorul sa tot schimb), nu are nimic de control electronic (control al tractiunii sau stabilitatii), mi-ar fi placut jante de aliaj samd 😀 dar asta nu se simte foarte tare la drum lung. Masina merge usor pana la 200 de km/h – (chiar surprinzator, as putea spune. M-am trezit ca am 160km/h la un moment dat si nu simteai, pur si simplu), desi ei zic ca 195kim/h e maxim. O fi. Motorul are 126CP, destul de puternic, si se duce bine cand calci pedala ca lumea.

    In oras e la fel de usor de condus (motorul destul de mare reactioneaza bine cand il calci mai tare), consumul ramane in limite normale (7.8l/100km) in regim mixt – din nou, trebuie sa mentionez ca eu turez destul de tare motorul, pentru o reactie mai puternica, asa ca e posibil sa am o medie ceva mai mare decat majoritatea.

    Pana la urma, Auris-ul mi-a dovedit de ce Radu e asa mare fan Toyota: masina merge foarte bine, desi nu la fel de lin ca Prius-ul (motorul este diesel, totusi, si cu trepte de viteza, nu ca la masina electrica abia mentionata). Este, insa, silentioasa si cu un comportament mai lin decat alte masini din aceeasi clasa in care am mers.

    Cineva imi spunea ca aproape 20.000E e totusi mult pentru o masina din clasa sa. Sunt de acord, Toyota are in general masini ceva mai scumpe, dar Toyota vine cu fiabilitatea cunoscuta a motoarelor sale si, pe termen mediu si lung, cred ca investitia se acopera. Eu nu mi-as lua o masina astfel pentru ca nu am fost in stare sa tin mai mult de doi ani nici o masina, deci nu ma intereseaza, dar asta nu inseamna ca nu trebuie luat in calcul. In plus, Toyota are o valoare buna la revanzare.

    Bine, inca sunt suparat ca nu mai fac Celica, pentru ca e o masina pe care mi-ar fi placut sa o testez.

    O concluzie?

    O masina care isi face banii, desi putin cam scumpa (de aceea trebuie luata in considerare ca o investitie pe termen mediu). Nu o vad ca masina mea, cred ca se potriveste mai degraba unei familii tinere sau unui cuplu pe cale sa porneasca una.

    Etichetele postului: , ,

    Trackback-uri/Pingback-uri

    Comments (15)

    • claudia says:

      Frumoasa, ce-i drept. Auris benzina , motor 1.4, VVT- i, echipare Terra. Eu o am de aproape un an si am un zgomot la motor de vreo cateva luni bune, care nu era inainte, iar cand apas ambreiajul dispare zgomotul. In plus, am patit-o azi , motorul s-a autoturat, deci fara ca eu s-o fi accelerat. Maine am programat-o la o verificare. Astept sa vad ” diagnosticul” .

    • Silviu says:

      asa patesc si eu la logan…dar se aude numai seara cind e liniste afara…in rest nu e sesizabil…la mine am aflat de la ce e …dar nu am ce ii face…ma costa prea mult sa o repar si nu mai am garantie la ea…din pacate….e ca un fel de tacanit mai mult…ca un clicket?

    • Silviu says:

      si daca sta cineva afara linga masina….sper sa nu fie cutia….daca e asa ceva e destul de nasol….mai ai garantie la ea?…vezi sa nu te abureasca aia de la service sa iti zica ca “asa trebuie sa faca” si apoi sa treaca garantia si sa te trezesti ca se strica de tot…dute si tu cu cineva care sa faca galagie pe acolo…sa nu fii sigura….si sa iti dea si tie rezultatul de pe calculator sa il poti verifica si in alta parte…adica la alt service…sper sa nu fie nimic grav….poate e stabit sau uzat un cauciuc de ala pe care sta motorul…un suport…nu stiu cum se cheama…niste suporti pe lonjeroane…
      multa bafta si sper sa nu aiba nimic grav masina 🙂

    • claudia says:

      Buna! Am fost azi… raspunsul ? Masina ramane sub observatie, au recunoscut ca este ceva dar nu vor sa umble la ea, fiind noua, decat in cazul in care se va repeta “problema” . Au mers cu ea… au turat-o pana n-au mai putut si au zis ca demarajul e ok, au verificat si cu testerul acela sau cum se numeste ( cand am cerut o copie mi-au zis ca nu se poate printa ) . Eram informata de un amic care avusese probleme cu a lui. Ramane s-o mai plimb si daca se repeta problema sa o desfaca. Da, este in garantie si mi-au zis ca nu e nici o problema ca mai am 2 ani la dispozitie, deci daca e o fac ei. Nu stiu, sper sa fi fost doar o data si atat ca de ieri numai despre asta vorbesc… imi pare rau ca este noua si nici n-am mers prea mult cu ea si deja sa am probleme…. Mi-am dorit-o mult si acum ca o am ..Mersi de raspuns, succes cu a ta !

    • claudia says:

      scuze, ma intrebi de zgomot… da ca un “cliket” cum ii zici tu… cand am luat-o si am pornit-o nu am stiut ca este motorul pornit, atat de silentioasa era masina. Dar mai tarziu, poate de la drumurile noastre de r…. t, nu stiu cum a aparut zgomotul si dispare cu apasarea ambreiajului. Am cunostinte care se pricep si as da-o pe mana lor dar pierd garantia si nu vreau. Mai astept! Mersi! Succes inca o data! 🙂

    • silviu says:

      ce timpenie…si pe tester ce arata???

    • silviu says:

      nu da masina la cunostinte…atita timp cat e in garantie nici sa nu te gandesti….nu exista sa nu iti dea rezultatul testului…e o pacaleala cu testerul…nu au vrut sa iti arate…sau poate nu vor sa se mai complice…fii antena…se poate intimpla urmatorul fenomen….te plimba asa cu vb si expira garantia si apoi te duci tot la ei…si sa o repari fara….cred ca asta si spera…si ti-au dat drumul la observatia ca si-au dat seama ca nu e ceva foarte grav care sa te puna in pericol….aftfel nu cred ca iti dadeau voie sa pleci cu masina…si vor sa o lalaiasca asa…ca sa iasa din garantie…
      Sfat:…mai stai asa 1 luna…si ia pe cineva …pe unul din prietenii aia care zici ca ii cunosti…te duci si cu el sa service….nu te mai duce singura ca te abureste iar :)….auzi la ei nu pot sa printeze …ma ce nenorociti…!!!!…
      —-
      stai lnistita…nu te mai agita ca e numai o masina chiar daca iti place mult si ti-ai dorita…e frumoasa si e o masina buna…nu cred ca e mare chestie,,,poate a prin o piatra sau ceva pe acolo..cine stie…dar ar cam trebuie desfacuta…mai stai si tu si dute iar peste ei :)…si nu te mai duce singura,..ca iar te aburesc….:)

      ai grija de masina si va avea si ea grija de tine…:)….succes pe naiba,…e o troca de masina …si prin timpenia asta de oras consuma de ma doare capul …zi-mi ca am jeep 🙂

    • silviu says:

      fii antena…1) cati kilometri ai cu ea…????
      masina cu toate ca motoarele vin rodate pe banc…cam 1000-1500 de kilometri se merge mai incet…adica nu depasesti 110 si nu schimbi viteaza la turatie mare…nu depasesti 3000 de ture…ca piese trebuie rodarte si ele…dupa acesti 1500 va scadea si consumul…si masina va merge mai bine…si mai uniform….poate ai prea putini kilometri cu ea…si inca nu e rodata….
      2) poate sa mai fie o faza…sa ai pe undeva o scurgere de la aerul conditionat si sa nu fie circuitul plin…si ala mai ia din putere…fa si tu asa…pune aerul conditionat sa mearga…si repeta procesul cu ambreajul..dupa care il decuplezi…si vezi daca se aude mai tare sau mai incet…ca sa te lamuresti cat de cat….
      3) pe la ce turatie schimbi treapta?
      scuze iar am scris o gramada 🙂

    • silviu says:

      ideea e ca atunci cind apesi ambreajul nu mai invirti si cutia…si zgomotul ala ar putea proveni de la cutie…pana mea…testerul iti zice tot….poti daca ai timp sa te duci sa o pui pe tester la alta reprezentanta…

    • silviu says:

      cu masinile noi te apuca plinsul sa le vezi cu probleme….eu stiu ca abia am scos si eu masina din service acuma 2 saptamini..ca a intrat un fazan in mine…(o fazanca de fapt)….si cind o vezi la service desfacuta e asa de deprimant parca esti la spital…si nici nu te mai gandesti ca o face la fel de frumosa cum era …dar asta e ….nu ai ce sa faci…nu te mai gandi :)…e masina ta…si e putin bolnavioara 🙂

    • mihai says:

      :)) foarte tare. Silviu are dreptate…. Mi-am luat sy eu akuma 3 zile o toyota Auris optimal drive….ce-o fi insemnand asta …si sunt foarte incantat de ea…foarte silentioasa …de’am pornit motorul de doua ori:))) si cand s-a oprit nu intelegeam de ce nu pleaca ….eh oricum…de fapt…vroiam sa spun k silviu are dreptate…e bolnavioara …:))

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau