Drive-test: SsangYong Rexton

  • Scris de pe 13 Jun 2008 in DriveTest, SsangYong
  • 21 Comentarii
  • Initial trebuia sa plec la GeekMeet cu avionul (eu nu mai am masina de vreo cateva luni), dar cu cateva zile inainte am primit oferta de a lua un SsangYong in teste pentru weekend, asa ca am zis rapid da, pentru ca imi place sa conduc in general, cu atat mai mult acum.

    Sincer sa fiu, design-ul SsangYong nu ma incanta in general. Rodius-ul, cel putin, m-a speriat cand am vazut-o prima data. Era/Este ca un vis urat.

    Pentru ca eu plecam la Cluj si conduceam o gramada pe sosea, mi s-a recomandat un Rexton. Masina nu imi displace, aduce putin cu un Mitsubishi Pajero, asa ca am zis: de ce nu? Am condus SUV-uri prea putin, asa ca a conduce 1000km unul parea ocazia perfecta ca sa imi fac o parere despre ceea ce inseamna sa fii la volan intr-o masina din care vezi in fata pana departe (si nu e camion :D ).

    Am primit, asadar, un Rexton cu urmatoarele caracteristici principale: motor de 2,7L, 185CP, folosit de Mercedes la M Klasse, versiunea anterioara, tractiune integrala permanenta, cutie automata. Avea mai multe chestii, am sa fac o lista, daca e nevoie, dar astea sunt cele mai importante.

    SsangYong Rexton in drive-test
    Cum se conduce

    Dupa cum va spuneam, nu am mai condus un SUV decat asa, pe distante mici si foarte mici. Am mers in dreapta, dar nu am condus. La fel si cu o cutie automata. Ca urmare, era destul de ciudat din doua puncte de vedere (mi-e foarte greu sa nu calc frana in loc de ambreiaj… am dat vreo doi prieteni cu capul de bord din cauza cutiei automate). Trebuie sa spun insa ca adaptarea a fost aproape instantanee… cand am trecut de primul semafor deja mergeam linistit si ma simteam ok.

    Am plecat asadar catre Cluj. Rapid pe autostrada si da-i sa vedem cat duce (in limite legale, evident). Si duce, credeti-ma. Drama, daca ii putem spune asa, este ca nu iti dai seama de viteza. La 130 ziceai ca mergi cu 80 (da, bineinteles, nu am depasit 130km/h :D ).

    Iesim linistiti de pe A1 si dupa vreo ora ajungem pe Valea Oltului. Dupa masa (cu micii) de rigoare la Dada (un restaurant pe malul Oltului la care m-am oprit de fiecare data cand am fost la Cluj in ultimul an), am intrat pe serpentine. Si atunci am inceput sa o testez: depasiri cu downshifting, calcat si intrat in curbe mai la limita. Am fost (inca sunt) foarte surprins: simteam masina mai stabila decat una mai putin inalta, aproape ca nu simteai ca are aproape doua tone. La un moment dat am intrat mai tare intr-o depasire in curba (cu vizibilitate, era ok) si a trebuit sa intru mai brusc la loc: ESP-ul a tinut masina perfect pe drum, eu doar tineam volanul.

    Valea Oltului
    In Cluj nu prea am folosit masina, asa ca nu va pot spune prea multe despre cum se comporta in oras, decat ca toata lumea te lasa sa intri cand semnalizezi ca vrei :D

    La intoarcere, am decis cu Adi sa venim prin Brasov, ca sa testez masina si pe Valea Prahovei (unde curbele sunt mai stranse putin decat pe Valea Oltului). Cu ocazia asta am hotarat ca niciodata nu il mai iau pe Adi cu mine la drive-test, pentru ca m-a terminat psihic cu “Mai usor, ca cine stie” samd. Degeaba ii explicam ca masina e sigura, ca o simti cum sta perfect pe drum, nu l-am convins. Si am fost nevoit sa aleg daca il las in sant cu ursii sau continuam drumul impreuna. De data asta a castigat prietenia :D

    Am prins si ploaie, masina s-a comportat bine, nimic de reprosat. Poate doar o chestie ciudata, din punctul meu de vedere: daca vrei sa activezi stergatoarele, misti in jos de maneta, nu in sus, cum e la toate masinile cu care am mers pana acum.

    Interiorul

    Interiorul e ok. Are plastic mult, dar arata bine. Nu e nici extraordinar, dar nici nu te deranjeaza la cum arata. Totul e acolo unde trebuie sa fie, desi la pozitia mea de condus nu vedeam niciodata semnalizarea si tot timpul o uitam activa (nu stiu de ce, nu isi revine la pozitia neutra, asa cum se intampla la alte masini).

    In spate e loc lejer pentru un om de 1,80m, desi masina parca nu are atata spatiu pe cat te-ai astepta cand o vezi de-afara – poate si din cauza ca e gandita sa aiba 7 locuri. In portbagaj “poti baga cinci-sase oameni”, ca sa parafrazez o replica din “Cu nasul la psihiatru”, spusa de “nasul” Robert de Niro. Nu am avut timp sa umblu prin butoane, dar are loc special de pus mp3 player-ul, USB slot, lucru de asteptat totusi la o masina re-creata in 2007 (Rexton 2 a fost lansat anul trecut). Incalzirea din scaune e ok (testata pe un amic caruia i-a luat foc fundul :D ), are chiar si pe spate, climatizarea merge foarte bine (nu e bizonala, e simpla, insa, surprinzator).

    Senzatii

    Masina nu mi s-a parut mare deloc, desi e. Poate si pentru ca eu conduc “de sub masina”, dupa cum spune Vlad, si nu am nevoie sa vad botul samd. Ca urmare, nu am simtit ca masina e mai mare, pentru ca spatial dimensiunile sunt destul de apropiate de un Audi A4, de exemplu (ma refer la latime si lungime, nu la inaltime). 10-15cm pe latime si 30-40cm pe lungime nu sunt diferente sensibile in general, in conditii normale de condus.

    Motorul trage foarte bine. Are latenta maricica pana intra turbina, dar cand intra se duce excelent. Ma distram la un moment dat depasind fara downshifting: e misto sa simti la jumatatea depasirii cum te baga in scaun si incepe sa traga (eu am avut un Opel Corsa turbo diesel acum ceva ani si era genial momentul).

    Cum te simti patron?

    Prima intrebare adresata de Adi cand am pornit a fost: “Cum te simti patron?”. O intrebare pusa la misto, dar care te pune pe ganduri: este un SUV o masina de parvenit? Mai ales un SUV coreean, care e clar mai ieftin si, deci, mai usor de obtinut? Nu stiu sa spun. Eu in mod cert nu m-am simtit patron. M-am dat din fata celor care veneau tare din spate, nu m-am bagat aiurea in depasiri numai pentru ca eram cu o masina mai mare samd. Ce am simtit insa? M-am simtit mai in siguranta. Spre deosebire de ultimele drumuri prin tara (si anul trecut am avut peste 60.000 km facuti) nu m-am mai stresat: lumea ma vedea de la distanta, cei care in general faceau depasiri periculoase se gandeau de doua ori daca sa imi taie calea samd.

    Mi-as cumpara masina? In anumite conditii, da. Sa va explic: eu am decis ca nu merita sa dai 100.000E pe o garsoniera/apt cu 2 camere in Bucuresti. Si cum meseria imi permite, prefer sa imi cumpar o casa intr-o zona mai spre munti, la vreo 2 ore de condus de Bucuresti (ca sa pot sa si dorm noaptea). Ei, in 100.000E, daca dai pe o masina ca Rexton-ul 35.000E, tot iti mai raman 65.000 sa iti iei ceva ok intr-o zona mai inspre munti (nu pe Valea Prahovei samd). Si iti trebuie o masina in care sa te simti in siguranta si care sa te duca acasa pe orice fel de vreme (ploaie, zapada – are tractiune integrala). Ceea ce face SsangYong-ul mai interesant decat Mazda CX7, care e in aceeasi gama de pret, dar e o masina mult mai sport si gandita altfel (si care mie imi place foarte mult), nefiind cu adevarat concurenta intre ele.

    Sincer sa fiu, ar fi o decizie greu de luat. Mi-a placut mult Rextonul, spre surprinderea mea. Chiar spuneam celor de la SsangYong ca sigur ma vor injura multi cand le voi spune ca mi-a placut, dar nu am cum sa spun ca masina e proasta numai pentru ca e coreeana, pentru ca nu e. E buna, e misto, m-am simtit bine in ea. Daca as alege un LandCruiser in loc de SsangYong? Mda, poate, daca mi-as permite sa dau 70.000E pe o masina cu aceleasi capacitati. Discutam totusi de dublul banilor. Si nu cred ca merita sa platesti dublu mai ales pentru brand, daca nu iti permiti, numai ca sa ai cu ce sa te dai rotund.

    Ce mi-a placut: senzatia de siguranta si de liniste pe care ti-o ofera. Restul puteti citi mai sus.

    Ce nu mi-a placut:
    - ai probleme cu vederea in spate (era sa dau peste un om cand ieseam din parcare pentru ca era intr-un unghi mort, in dreptul stalpului din stanga-spate);
    - perioada destul de mare pana intra turbina in functiune cand apesi pedala (eu obisnuiesc sa bag in viteza inferioara cand intru in depasiri, ca sa intru mai tare);
    - consumul poate fi marisor daca o conduci mai agresiv (nu am facut calculul exact inca, il fac si scriu);
    - volanul nu avea reglare pe lungime, numai pe inaltime;
    - interiorul destul de spartan, desi nu prea ai ce sa ii reprosezi in general.

    O chestie as observa, insa: eu nu l-am condus prea mult in oras, deci nu stiu ce inseamna sa ai SUV in Bucuresti si sa cauti loc de parcare. Dar nu cred ca e prea usor. Mi-as lua o masina asa de mare sa o conduc in oras? Nu cred. Desi eu conduc foarte rar ziua si in timpul saptamanii. Dar clar nu se compara cu C2-ul pe care il am in fata blocului acum, imprumutat de la sora mea, care intra si perpendicular in parcare, daca te enervezi.

    Campania SsangYong

    M-am intrebat de ce a facut SsangYong campania printre bloggeri. Sunt sigur ca succesul campaniei Audi (chiar daca Madalin nu e de acord ca a fost un succes) a atras atentia si ca acesta e unul din motive. Dar am intrebat, totusi, de ce fac campania. Si raspunsul primit a fost: “pentru ca masinile merita sa fie cunoscute, pentru ca au un raport calitate/pret foarte bun, pentru ca vrem sa obisnuim oamenii obisnuiti – deci nu ziaristi auto, de ex. – sa vina sa ceara masini pentru drive-test”. Asta explica de ce au fost alesi cativa bloggeri care nu suntem neaparati experti in masini (pasionati in mod cert, experti, putin probabil): Radu Ionescu, Doru Panaitescu, Dragos Manac (caruia i-au platit si motorina… data viitoare cer si eu la fel :P ), Dragos Roua – care a si conceput campania, din cate stiu samd.

    Cireasa pe tort, daca sunati la 021-9443 si dati codul SSY006, cineva vine la adresa indicata sa va aduca masina pentru un drive-test. In plus, daca va place si hotarati sa o cumparati, aveti si reduceri de pana la 18%. Asta inseamna ca masina pe care am condus-o eu, despre care mi s-a spus ca e in jur de 35.000E, poate ajunge pana la 30.000E. Ceea nu suna deloc rau. Asa ca mergeti si testati, sa nu imi spuneti ca vorbesc aiurea.

    P.S.: eu nu am vorbit despre diferente de brand samd pentru ca nu fac altceva decat sa provoc un flame war. Ce am zis eu aici e ce am simtit eu in masina. Daca sunteti soferi de Range Rover in mod normal si va inflamati ca pot sa compar un SSY cu un LandCruiser, aceasta recenzie nu e pentru voi. Daca nu ma credeti, va spun din nou: mergeti si testati si voi.

    Etichetele postului: , ,

    Trackback-uri/Pingback-uri

    Comments (21)

    • PiticStyle says:

      Frumos “review-ul”. Mi-a lasat o parere buna dar ca majoritatea faptul ca e o masina de origine coreeana creste scepticismul cand vrei sa cumperi.

    • Dragos Roua says:

      Frumos review, si da, confirm, campania a fost conceputa de Mirabilis Media / Masini.ro, pentru Autoitalia…

      O observatie doar, de cand am masini.ro – adica de vreo 7 ani – am testat peste 100 de modele diferite de masini. Lucrul asta nu ma face automat un specialist, dar cred ca stiu sa fac diferenta intre un motor diesel normal si unul turbo…

      Anyway, asa cum spuneai, multe necunoscute se vor risipi dupa ce ne vom fi intalnit face 2 face…

      Inca o data, un review util si bine scris.

    • Silviu says:

      Salut. Masina e urita tare :). Dar gusturile nu se discuta (altii pot sa o considere frumoasa). Problema e ca masina cred ca isi face treaba si e destul de ieftina in comparative cu alte modele mai de “fite”. Pina la urma asta e Suv, o masina care merge bine pe sosea si poti sa ajungi si la o cabana uitata de lume in caz de urgenta. Daca vrei sa iesi cu ea de pe drum iti trebuie cauciucuri speciale, etc. Ea e o masina de “drum lung”, confortabila si in primul rind sigura. Cred ca cine isi cumpara o asemenea masina il intereseaza mai putin aspectul exterior si mai mult aspectul practic, pretul si ce stie ea sa faca. Consumul nu este importat la aceste tipuri de masini. Se stie ca ele consuma mult, dar vorba aia nu poti obtine putere daca nu arzi motorina. Si nu cred ca cine se duce sa cumpere o masina de 30.000 euro intreaba cat consuma :), nici nu il intereseaza si nici nu stie. Cumparatorul stie ca atunci cand face beep trebuie sa alimenteze :). Si in ultima perioada coreenii chiar au facut treaba buna la masini.

    • Bun review-ul, interesanta masina, dar la banii astia, poate chiar mai ieftin, DDP-ul pleaca de la 26.000 euro, iti poti lua un Peugeot 4007, care nu se compara cu SsangYong-ul. Cel putin la dotari si aspect. Oricum masina e in carti si se poate spune ca merita.

    • bobby says:

      In loc de 4007 mi-as lua oricand Mazda CX7. Faza e ca nu se compara, Rexton-ul e cu mult mai mare, are tractiune integrala permanenta samd. E mai offroad decat 4007 care e doar un SUV de oras, cu dimensiuni chiar mici.

    • Silviu says:

      4007….cam ciudate masinile astea frantuzesti si in special la intretinere. Intretinerea costa destul de mult, iar motoarele frantuzesti nu prea sunt fiabile. Sa nu uitam totusi ca Rexton are motor Mercedes, iar cu reducerile facute masina merita. 4007 arata mai mult masina de oras care nu cred ca se descurca pe drumuri grele. E o masina mai inalta care poate urca o bordura in parcare. Ca sa nu spunem ca experienta francezilor in masini de teren este destul de saraca. :)

    • Bercei says:

      Buna,nu sunt un bun cunoscator si de aceea as vrea si eu un sfat.As vrea sa-mi iau un SsangYong Rexton,dar as fii curios care este consumul si intretzinerea unei astfel de masini,este cu mult mai mare decat unui Volvo S60,o alta masina pe care o aveam in vedere.Va multumesc si astept raspunsul vostru cat mai curand !

    • Silviu says:

      Nu stiu consumul la aceste masini aici te poate ajuta Bobby. Dar cred ca nu incape comparatie cu Volvo. Pe linga fata ca e cea mai sigura masina din lume Volvo cred ca este mai fiabila si mai ok. La intretinere nu stiu ce sa zic. Dar daca ai posibilitate de a alege intre cele 2 eu zic sa mergi pe mana Volvo. E mai sigura, arata mai bine si arata a masina :)

    • bobby says:

      @Bercei: depinde si ce motor vrei la Volvo. In plus, comparatia e cam aiurea: Rexton e un SUV 4×4, Volvo e un sedan. In principiu utilizarile sunt diferite. Eu mi-as lua un SUV, sincer sa fiu, pentru ca nu prea conduc in oras, iar in afara orasului un SUV este odihnitor.

      Nu stiu, din pacate, cat costa intretinerea unui Rexton. Si nici a unui Volvo :) Daca vrei, insa, iti pot da detaliile de contact de la dealerul SsangYong, sa intrebi mai multe acolo. Sau, mai bine, de ce nu suni pentru un drive test? Atunci poti sa pui si intrebarile pe care le doresti.

    • Silviu says:

      La drive test poti sa te joci cu masica cat vrei. Poti toata ziua…si poti alege terenul daca vrei in afara orasului te duce dealurul ca sa vezi cum se coporta pe teren accidentat.

    • spiner says:

      Am avut si eu ocazia sa conduc un raxton motor 2.8, motorina cutie hidramata si nu o data de vreo 3-4 ori pe zi..cam 200 km pe saptamana timp de 2 luni.Vreau sa spun k o masina asa mare si grea cu cutie hidramata destul de inalta si posibila pentru 7 locuri(in acte,legal) se descurca extraordinar

      acceleratie – fiind cutie hidramata am decis sa vad demarajul de pe loc:in primele 2 trepte se schimba pt demaraj..la a 3-a treapta statea cam mult turata la 4000 si mam cam speriat dar defapt isi prindea viteza.

      viraje – am incercat sa iau si viraje in viteza si simteam un mic joc in masina cand se activa senzorul de directie.

      confort – in interior te simnti ca in tir daca ai geamurile inchise nu auzi deloc galagie de afara

      franare – am dat 130km/h si am apasat frana la blana
      masina parca sa clatina in stanga si in dreapta ca si cum as fi dat in gropi,isi mentinea drumul drept..nu ma bruscat deloc si la ce greutate are masina sa stiti k sa oprit foarte repede

      mai pe scurt se merita masina la ce stie si cat dai pe ea..dar e scumpa la intretinere..pt a schimba toba costa 1000 euro ..(un exemplu)

    • gabi says:

      Am achizitionat de 2 luni un Rexton din 2007. L-am bagat prin cele mai mari noroaie si zapada posibila(cu cauciucuri M+S) in Constanta. S-a descurcat exemplar. L-am dus si pe plaja. Nu am condus inainte niciodata un 4×4 dar cu el m-am simtit ca, conduc de o viata 4X4.
      Ce as avea de reprosat este directia instabila la viteze de peste 80 km/hr pe drumuri denivelate si suspensia f.f elasica. Daca vor reusi sa inbunatateasca aceste lucruri, colaborate cu pretul scazut de pe piata sh aceste masini vor fi un best seller second hand. Abia astept sa vina vara sa fac Trasalpina.
      PS. consumul mediu real este 10 l/100km. motorina.

    • auras76 says:

      in privinta suspensiei gabi are dreptate dar in privinta directiei as vrea sa il contrazic .eu am achizitionat un rexto xvt nou in mai anul trecut si nu am sesizat nici o anomalie la directie,poate a ta are ceva probleme de natura tehnica. consumul este real

    • gabi says:

      Ai dreptate Auras76. Doar ce am revenit din concediu. Am facut Transfagarasanul si am fortat masina un pic. Am avut o pierdere de ulei hidraulic pe la o conducta nestransa bine din fabrica( banuiesc). Neavand ulei ATF sa-i pun, i-am pus un ulei hidraulic ordinar sa pot sa ajung in primul service. Aici i-am schimbat uleiul de la servo si acum e foarte OK directia. Deci problema mea era uleiul servo prost sau foarte uzat. Ma declar foarte multumit de masina.

    Lasa un comentariu

    Nume (obligatoriu)

    Email (obligatoriu)

    Website

    Comentariul tau