Drive Test: Audi A4

Am lasat Audi-ul la dealer de ceva timp. Eu nu l-am condus deloc in ultimele 4 zile (din cauza asta), dar asta s-a reflectat in faptul ca am avut ocazia sa vad cum e in dreapta soferului si pe bancheta din spate.

De la inceput pot sa va spun ca am avut o versiune relativ ieftina (35.000E, cu toate taxele incluse, de la 29.600E versiunea de baza), din care eu as mai fi taiat cam 1500E (oglinda anti-orbire automata, oglinzi rabatabile automat… etc), daca mi-as fi luat-o pentru mine. Avea pachet sport pe ea, deci nu aveam lemn in interior. Dimpotriva, interiorul, dupa cum puteti vedea si in poze, este destul de dinamic.

Nu am sa pun acum o lista interminabila de detalii tehnice pentru ca ma plictisesc repede (pune varu mai tarziu). Pe scurt, insa, am avut un motor TDI 2.0, 143 CP, 6 trepte de viteza, cutie manuala. Prefer cutia manuala pentru ca o pot controla mai bine, dar faptul ca am avut cruise control a facut drumul spre Geneva si inapoi mult mai usor.

Am mers o perioada si fara ESP activat, iar masina s-a comportat foarte bine, chiar daca ploua. Dupa un timp am renuntat, pentru ca stiam ca am drum lung inainte si voiam sa fiu odihnit, nu sa stau stresat in permanenta ca cine stie ce se poate intampla. Din acelasi motiv nici nu am fortat prea tare masina, chiar si in Germania, unde am ajuns totusi la 205km/h destul de lejer, fara sa simt ca e un efort prea mare din partea masinii.

Tinuta de drum este excelenta. Masina fiind destul de mare nu am avut probleme cand depaseam tiruri care mergeau cu 120km/h, nu am avut probleme la curbe, pe care le puteai lua cu viteza destul de mare fara sa simti macar ca pierzi controlul masinii.

Ce mai avea interesant: butonul de frana de mana (care se debloca automat cand apasai pe acceleratie si masina trecea de punctul in care s-ar fi dus inapoi – dupa cum spuneam, foarte util in orase ca Brasov-ul si Ankara/Istanbul), faptul ca ai o cheie cu totul, care se baga intr-o nisa in bord, dupa care apesi pe cheie si porneste masina.

Ce mi-a placut: in spate stai lejer, chiar daca esti relativ inalt. Pozitia la volan este foarte comoda, am condus chiar si 10 ore in continuu (fara sa ne oprim) si nu ma durea spatele.

Ce nu mi-a placut: pozitia bordului. Eu conduc foarte jos (scaunul dat la maxim in jos si destul de tare in spate, cu volanul la maxim in jos si spre mine), asa ca nu vedeam multe becuri (nivelul de benzina, din cauza ca era un unghi aiurea, faza lunga, pentru ca era volanul – partea de sus – in dreptul ei). Asta in ciuda faptului ca am 1,84m, deci nu sunt chiar mic de statura.

Pretul este maricel si, probabil, in aceiasi bani, va puteti lua si alte masini, chiar noi sau SH. Parerea mea este insa ca masina isi merita banii. Cineva m-a intrebat daca mi-as cumpara-o si, sincer, nu stiu ce sa zic. M-am simtit foarte bine in ea, dar eu am zis ca urmatoarea mea masina va fi fie un Porsche Boxster, fie un SUV (poate chiar Q5, cand apare 😀 ). Pana atunci, ma chinui sa imi iau motor (permisul pentru el, mai degraba). Deci, as cumpara-o? Nu cred. Dar i-as recomanda-o cuiva care cauta o masina ca lumea, care sa impuna si care sa intoarca multe capete pe strada. Mie mi s-a intamplat destul de de des in cele doua saptamani, asa ca ma gandesc ca, daca simtit nevoia, masina chiar merita 🙂

Ce zice Vlad:

Cred ca am avut o versiune aproape perfecta pentru ce imi place mie, cu anumite dotari optionale care, chiar daca nu sunt absolut necesare fac toata experienta mult mai faina si mai interesanta. Pretul de baza pentru versiunea de motorizare pe care am avut-o noi este de 24900 Euro (29600 cu TVA) si are standard dotari cum ar fi airbaguri frontale cu functie de recunoastere a pozitiei pe scaun, airbaguri laterale, computer de bord, ESP (controlul electronic al stabilitatii), geamuri electrice, climatizare automata (3 zone), jante din otel 7Jx16, Oglinzi exterioare incalzite si actionate electric, ornamente interioare “micromettalic platin”, telecomanda pentru inchiderea centralizata, volan reglabil manual pe inaltime/adancime (design 4 spite).

Versiunea de echipare pe care am avut-o spre Geneva e cu 5500 de euro mai scumpa si, pe langa culoarea argintiu metalizat, care costa si ea cateva sute de euro, a avut o serie de dotari optionale: Audi parking system, Audi Soundsystem, computer de bord cu ecran color, Cruise control, Oglinda interioara cu efect automat, Oglinzi exterioare reglabile / rabatabile electric, pachet optic – ornamente exterioare din aluminiu, Radio Concert, reglaj lombar electric pentru scaunele fata, Scaune fata incalzite, scaun sofer reglabil electric, Servotronic, spatar bancheta rabatabil, suspensii sport, volan sport multifunctional, imbracat in piele, 3 spite. Pretul final este de 30.203 Euro (35.941 Euro cu TVA).

Asa cum a zis si Bobby, se poate renunta la o parte din aceste dotari, care, desi sunt faine, nu sunt absolut necesare. La fel, depinde foarte mult si pentru ce este folosita masina. De exemplu, sistemul Cruise Control. Ne-a fost extraordinar de util in afara, unde de le Debrecen, din Ungaria, pana la Geneva am mers numai pe autostrada, dar in Romania, desi avem si noi putina autostrada, nu stiu daca l-am folosit de 2 ori. In oras nu mai zic, e inutil. Audi parking system, insa fara camera video, cum am avut noi, nu mi s-a parut util aproape de loc. Se poate renunta si la oglinzile retractabile electric, desi mi s-a parut foarte fain cum se deschid cand pornesti motorul, si cu bazaitul ala de robot. Si asa se mai economiseste cel putin 1000 de euro.

La drum masina se comporta foarte bine, tot timpul o simti sub control, chiar si in cazul unor manevre mai bruste. Nu sunt eu un fan al masinilor diesel, nici nu prea am condus foarte multe la viata mea si nici nu-mi place, dar pana la urma a fost ok.

Am facut cam 5000 de km, din care peste 3500 facuti pe autostrazi, inca vreo 1000 la noi in afara localitatii, deci turatiile de rigoare la depasiri pe Valea Oltului 🙂 iar restul in oras (Bucuresti cel mai mult, apoi Geneva), iar consumul mediu a fost undeva la 7.8 – 8 litri la suta de km. E ceva mai mult decat ne asteptam de la un diesel, mai ales ca din punct de vedere al pretului nu mai este nici o diferenta intre motorina si benzina.

Ca dimensiuni, masina este mult mai mare decat generatia anterioara, ba chiar se apropie la dimensiuni foarte mult de A6. Ceea ce inseamna mai mult spatiu interior, dar si mai multe batai de cap cu gasitul locurilor de parcare. Mai ales in Geneva, care este un oras destul de mic, locuri de parcare si mai putine si unde se parcheaza bara la bara, a fost destul de dificil sa gasim un loc de parcare apropiat de unde locuiam. De vreo 2 ori chiar am dat cateva ture de cartier pana sa gasim un loc. In Bucuresti totusi nu a fost chiar atat de greu cu parcarile, dar in zonele foarte aglomerate au fost ceva batai de cap.

Una peste alta, iata niste poze din calatoria noastra.

In fata Salonului Auto de la Geneva:

Cu Mihai Halmageanu, la Salonul Auto de la Geneva, la standul Audi, in fata Audi A4 Avant 2008, premiera mondiala:

Mai multe, mai jos si in contul de flickr.

Audi A4 2008 - mountain view, near Geneva, SwitzerlandAudi A4 2008 - lake and mountain view, near Lausanne, SwitzerlandAudi A4 2008 - frontal view, headlights turned onAudi A4 2008 dashboardAudi A4 2008 - sunrise on Black Sea seasideAudi A4 2008 - in front of Geneva AutoShowAudi A4 2008 - in front of Geneva AutoShowAudi A4 2008 mirrorAudi A4 2008 - central consoleAudi A4 2008 - shooting a videowww.Audi.ro - Audi A4 2008 drive-test carAudi A4 2008 - Audi TDI engine logoAudi A4 2008 - engineAudi A4 frontal view filteredAudi A4 2008 - lateral viewAudi A4 2008 - frontal viewAudi A4 2008 - central consoleAudi A4 2008 - dashboardAudi A4 2008 - frontal view, doors openAudi A4 2008 headlightsAudi A4 2008 on highwayAudi A4 2008 - back viewAudi A4 2008 - frontal viewAudi A4 2008 interior back seats

Pozele sunt facute de Vlad si de nihasa. Noi am folosit in calatoria noastra camera foto a lui Mihai, precum si camera video data de Emi, de la BrainTV (acum lucram si la filmulete 😀 ).

Author: Vlad Balan